Amsterdam,
01
februari
2016
|
14:58
Europe/Amsterdam

Binnen 1 maand al ruim 1 miljoen gebruikers op VROUW.nl

Vrouw is miljonair

In de eerste maand van haar bestaan heeft het gloednieuwe vrouwenplatform VROUW.nl al meer dan 1 miljoen gebruikers* op haar site gehad. Meer specifiek 1.124.347 uniek en 4.351.552 pageviews.

Mobiele vrouwen
VROUW.nl is een responsive site, waarbij het merendeel (64%) de site mobiel bezoekt: 43% via smartphone en 21% via tablet. Ook de Facebook pagina laat een groeisprint zien. Sinds de lancering van de nieuwe site is de Facebookpagina van VROUW één van de snelst groeiende vrouwen communities.

Van opinie tot opvoeden
VROUW.nl heeft de ambitie om hét platform te worden voor de vrouw van nu: met inspirerende, actuele interviews, opinieblogs die het fundament leggen voor het gesprek van de dag en herkenbare verhalen op het gebied van gezondheid, relatie en psyche. VROUW gelooft in de ontwikkeling van ijzersterke crossmediale formats: verhalen in woord en beeld die worden verteld op alle platforms. Met de lancering van de nieuwe site (waarbij meer dan 25 gloednieuwe formats worden gebracht) heeft VROUW de mogelijkheid nog meer verhalen te brengen én het gesprek aan te gaan met haar publiek, in een omgeving die volledig aansluit bij vrouwen.

Content die aansluit
De afgelopen maand blijkt dat de aanpak van VROUW.nl en de onderwerpen goed inspelen op wat er leeft onder vrouwen. Zo werd het artikel ‘Mijn dochter doet vmbo. Mag ik ook even trots zijn?’ massaal gelezen en gedeeld, net als het verhaal over de overleden Remy.

Daarnaast sluiten veel van de vaste formats nauw aan bij de interesses van het VROUW publiek. In ‘Verhalen achter het nieuws’ worden vrouwen geïnterviewd die geraakt zijn door een actueel bericht. Het nieuws wordt persoonlijker als je het verhaal erachter leest. VROUW weet met dit soort journalistieke producties een eigen plek te claimen binnen de vrouwenmedia. Maar ook ‘Opgebiecht’, ‘Dagboek van een minnares’ en videorubriek ‘Wat mannen denken dat vrouwen denken’ zijn voorbeelden van producties die goed gelezen en bekeken worden.

* unieke browsers / unieke devices

VROUW is onderdeel van TMG, één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio. VROUW gelooft in het ontwikkelen van ijzersterke, crossmediale formats: verhalen in woord en beeld die verteld worden over de verschillende media heen, waarbij binnen ieder medium gebruik wordt gemaakt van de kracht van dat medium. VROUW is zo’n crossmediaal platform, waar het weekendmagazine VROUW, VROUW.nl, de krantenpagina VROUW in De Telegraaf, de wekelijkse nieuwsbrief en de in de losse verkoop verkrijgbare VROUW glossy onder vallen. VROUW magazine bereikt wekelijks maar liefst 1,1 miljoen Nederlanders, voornamelijk vrouwen (87%). Het bereik van alle media van VROUW is ruim 2 miljoen.