download
Amsterdam,
22
juni
2016
|
16:00
Europe/Amsterdam

De Telegraaf introduceert Apple TV app

Telegraaf Media Groep zet stap richting online televisieaanbod

De Telegraaf introduceert 23 juni een nieuwe Apple TV app die toegang biedt tot (een deel) van de online videocontent van de verschillende merken van de Telegraaf Media Groep (TMG). Ook worden via de app ongeveer veertig Telesport Today The road to Rio-afleveringen vertoond in aanloop naar de Olympische Spelen. Het is een eerste stap die past bij de eerder door TMG aangekondigde plannen om een volwaardig online televisieaanbod te introduceren op het gebied van nieuws en sport. 

Nieuwe app

De Telegraaf Apple TV app is vanaf 23 juni te downloaden in de App store en bevat content van onder andere De Telegraaf, Telesport, Vrouw, Privé, Autovisie en DFT. De app wordt voortdurend geüpdate met het laatste nieuws en de video’s zijn ook op een zelfgekozen moment terug te kijken. Om de app voor iedereen toegankelijk te maken, is er een speciale Apple TV-aanbieding: De Telegraaf abonnees krijgen via de site van De Telegraaf een korting van € 30 bij aanschaf van een Apple TV (4e generatie).

Van woord naar beeld

De ervaringen die nu worden opgedaan, dienen als basis om het toekomstige platform voor het online televisieaanbod straks optimaal in te kunnen richten. Dat moet uiteindelijk de door TMG gewenste versnelling in de beweging ‘van woord naar beeld’ realiseren. Met behulp van een volwaardig online televisiekanaal gaat TMG content van de verschillende merken toegankelijk maken voor de consument - waar, wanneer en hoe de consument dat maar wil. De Telegraaf en Dumpert bieden al langer in toenemende mate online videocontent aan wat nu al zo’n 190 miljoen videoviews per maand oplevert op desk- en laptop, tablet en smartphone. De lancering van deze De Telegraaf Apple TV app is een eerste stap op weg richting het eerder aangekondigde volwaardige online televisieaanbod. De volledige programmering en de verwachte datum van livegang worden begin oktober tijdens het TMG 24/7-event bekend gemaakt.

Over Telegraaf Media Groep

Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) is een van de grootste mediabedrijven van Nederland, met sterke merken als De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé, VROUW; regionale dagbladen zoals Haarlems Dagblad en Noordhollands Dagblad; en de landelijke radiozenders Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM. De missie van TMG is om consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week te voorzien van hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment, via alle denkbare distributievormen. Voor meer informatie over TMG ga naar: www.tmg.nl.

Contactpersoon
TMG Corporate Communicatie
(uitsluitend voor media /journalisten)
+31 88 824 0800
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws