Amsterdam,
28
november
2016

Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam presenteert programma

26ste editie in teken van (jong) talent uit Nederland en Vlaanderen

Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam maakt vandaag het programma bekend voor de 26ste editie. Het thema van de openingsavond is Imagine en wordt verzorgd door ‘Future Generation’ – een terugkerend podium voor nieuw talent. Naast het programma is vandaag het vernieuwde online platform Fashionweek.nl officieel gelanceerd. Tot slot maakten Telegraaf Media Groep (TMG) en Mercedes-Benz bekend dat de sponsorovereenkomst voor Amsterdam FashionWeek verlengd is en Mercedes-Benz ook in 2017 hoofdsponsor is van het grootste mode-event van de Benelux.

Programma
Tijdens het event tonen zowel Nederlandse als Vlaamse ontwerpers hun nieuwste collecties, zoals Global Denim Awards-winnares Anbasja Blanken, Tess van Zalinge en Edwin Oudshoorn. Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam wordt afgesloten met een catwalkshow van Liselore Frowijn, een van Nederlands recente internationale successen. Naast catwalkshows van onze zuiderburen zijn, in samenwerking met MoMu (ModeMuseum Antwerpen), FASHIONCLASH en de Brakke Grond, Vlaamse en Nederlandse ontwerpers en filmmakers aan elkaar gekoppeld voor het talentontwikkelingsproject Act! Cut! Play!.

Creatief Directeur Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam Iris Ruisch: “Ik ben zeer trots op het feit dat de twee grootste pijlers deze editie versterkt tot uiting komen: enerzijds het zo belangrijke scala aan Young Dutch talents, waaronder de grootste prijswinnaars van afgelopen jaar. Anderzijds een kwalitatief aanbod Vlaams talent en samenwerkingen met grote Vlaamse partijen.”

Openingsavond: ‘Future Generation’
Binnen ‘Future Generation’ onderzoekt Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam doorlopend toekomstperspectieven voor de samenleving en het fenomeen mode onder leiding van art director en producent Peter Leferink. Tijdens de openingsavond met ‘Future Generation’ wordt het nieuwe designerduo MARTAN (Luuk Kuijf en Diek Pothoven) geïntroduceerd. Hun allereerste gezamenlijke collectie creëren zij vanuit het gedachtegoed van de Bahá'í tempel waarin alle godsdiensten welkom zijn. In de tweede show presenteren vier grensverleggers van het collectief Das Leben am Haverkamp elk hun persoonlijke visie. De slotshow van de openingsavond laat de toekomst als onbeschreven blad zien. Negen designtalenten krijgen wit, de kleur van geloof, hoop en liefde, aangereikt om elk drie outfits te creëren voor The Painting. Op persoonlijke wijze geven de designers invulling aan dit ‘onbeschreven blad’ en sluiten de avond gezamenlijk af met een Hollands Meesterstuk in wit.

Vernieuwd platform Fashionweek.nl
Naast de eerste programmaonderdelen van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam werd vandaag het vernieuwde online platform Fashionweek.nl officieel gelanceerd. De afgelopen maanden is Fashionweek.nl getransformeerd naar een platform waar elke liefhebber of geïnteresseerde in mode terecht kan voor het laatste nieuws, achtergrondartikelen, interviews en reportages uit de Benelux.

Over Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam
De 26ste editie vindt plaats van 26 t/m 29 januari 2017 in de Westergasfabriek. Meer informatie over het event is te vinden op het nieuwe online platform Fashionweek.nl. Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is onderdeel van Telegraaf Media Groep (TMG). Voor meer informatie over TMG ga naar: www.tmg.nl.

Woordvoering (uitsluitend voor media/journalisten)
Charlotte Landman
Lot of Brands
+31633939303
/
+31206842878
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws