Amsterdam,
22
januari
2016
|
11:00
Europe/Amsterdam

Moderne vrouw eet liever comfortfood dan powerfood

Onderzoek: Vrouwen zetten opgelegd ideaalbeeld overboord

Het lijkt wel of vrouwen helemaal klaar zijn met gezondheidshypes, het opgelegde ideaalbeeld en dieetgoeroes. Dit blijkt uit het onderzoek VROUW weet alles van de vrouw! van de nieuwe website VROUW.nl. Vrouwen anno 2016 eten liever comfortfood (58%) in plaats van superfood zoals gojibessen, cacaobonen, hennepzaad of tarwegras. En ja, gezond eten is wel belangrijk, maar 62% eet graag een chocoladereep tussendoor. En aan de lijn doen om klaar te zijn voor die zomerse bikini? Helemaal niet nodig, zegt 65%.

Marieke ‘t Hart
Vrouwen laten zich niet gek maken. Ze blijven nuchter over hun gezondheid, hun uiterlijk of het opgelegde ideaalbeeld dat via hypes en goeroes op hen afkomt, zo blijkt uit ons onderzoek.
Marieke ‘t Hart

Marieke ‘t Hart, hoofdredacteur van VROUW: “Wat wij al vermoedden, blijkt te kloppen. Vrouwen laten zich niet gek maken. Ze blijven nuchter over hun gezondheid, hun uiterlijk of het opgelegde ideaalbeeld dat via hypes en goeroes op hen afkomt, zo blijkt uit ons onderzoek. Een ruime meerderheid (61%) gaat niet naar de sportschool. Een klein deel (28%) vindt gezond eten weliswaar heel erg belangrijk, maar daar staat een veel groter aantal tegenover die vindt dat snacken en snoepen (62%) of een pizza bestellen (43%) gewoon moet kunnen. Bikinitijd leidt niet tot dieetstress, want de meerderheid doet vooral niet aan de lijn (65%). Leuk dat de vrouw zo nuchter is! Maar ook verrassend, omdat aan onze succesvolle Lekker in je vel-challenge die in januari van start is gegaan inmiddels al meer dan 25.000 vrouwen deelnemen.”

VROUW weet alles van de vrouw
Doel van het onderzoek VROUW weet alles van de vrouw! Was er achter komen wat de wensen, behoeften en (heimelijke) verlangens van de Nederlandse vrouw zijn. De aanleiding voor het onderzoek is de lancering op 22 januari van het gloednieuwe digitale platform VROUW.nl. De ambitie van VROUW.nl is om dé vrouwensite te zijn voor de moderne Nederlandse vrouw. VROUW vindt vrouwen op hun mooist wanneer zij zichzelf zijn, in zowel mooie als minder mooie momenten. Herkenning en dit durven delen met elkaar, is waar VROUW voor staat. Met echte vrouwen, echte verhalen, altijd met een haakje naar de actualiteit en eigen VROUW-gezichten en -deskundigen aan het woord.

Videoprogramma’s over koken, opvoeden en lifestyle worden aangevuld met inspirerende interviews, herkenbare verhalen over gezondheid, relatie en psyche en opinieblogs die het fundament leggen voor het gesprek van de dag. VROUW gaat altijd het gesprek aan en zoekt de interactie op met haar publiek. VROUW.nl wordt daarmee dé thermometer van vrouwelijk Nederland.

Binnenkort: wat mannen weten van vrouwen
VROUW weet alles van de vrouw, maar wat weet de man eigenlijk van de vrouw? Elke week voelen VROUW journalisten Sabine Leenhouts en Chantal Antonio een bekende Nederlander aan de tand… Aanstaande vrijdag mag Dries Roelvink bewijzen dat hij weet wat de Nederlandse vrouw beweegt. Zou ze haar kind van 16 laten blowen? Of haar 14-jarige dochter bij haar vriendje laten slapen? En wat vindt ze erger: mannen met een bierbuik of een behaarde rug? En laten we liever ons oksel- of beenhaar staan?

VROUW is onderdeel van TMG, één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio. VROUW gelooft in het ontwikkelen van ijzersterke, crossmediale formats: verhalen in woord en beeld die verteld worden over de verschillende media heen, waarbij binnen ieder medium gebruik wordt gemaakt van de kracht van dat medium. VROUW is zo’n crossmediaal platform, waar het weekendmagazine VROUW, VROUW.nl, de krantenpagina VROUW in De Telegraaf, de wekelijkse nieuwsbrief en de in de losse verkoop verkrijgbare VROUW glossy onder vallen. VROUW magazine bereikt wekelijks maar liefst 1,1 miljoen Nederlanders, voornamelijk vrouwen (87%). Het bereik van alle media van VROUW is ruim 2 miljoen.