Amsterdam,
22
januari
2016
|
11:00
Europe/Amsterdam

Platform VROUW.nl compleet vernieuwd

TMG zet nieuwe stap in strategische focus op hoofdmerken

VROUW lanceert haar compleet nieuwe site VROUW.nl. Innovatief, visueel krachtig en met meer dan 25 gloednieuwe (video)formats, waaronder ‘Opvoeddilemma’, ‘Marjolein Kookt Over’ en ‘GeZondigen’. VROUW.nl vergroot bovendien het aantal advertentiemogelijkheden. Zo biedt zij adverteerders voortaan ook de mastertorial: een advertorialpositie op de homepage over de gehele breedte van de site. In januari start een interactieve campagne richting consument, mediabureaus en adverteerders om VROUW.nl krachtig te herpositioneren. De lancering van de nieuwe site VROUW.nl past binnen de strategie van Telegraaf Media Groep (TMG) om de hoofdmerken meer ruimte te geven en aanvullende proposities te ontwikkelen.

VROUW vindt vrouwen op hun mooist wanneer zij zichzelf zijn, in zowel mooie als minder mooie momenten. Herkenning en dit durven delen met elkaar is waar VROUW voor staat. Het gloednieuwe digitale platform VROUW.nl heeft de ambitie om hét platform voor de moderne Nederlandse vrouw van 30-55 jaar te zijn: met echte vrouwen, echte verhalen, altijd met een haakje naar de actualiteit en eigen VROUW-gezichten en -deskundigen aan het woord. Videoprogramma’s over koken, opvoeden en lifestyle worden aangevuld met inspirerende interviews, herkenbare verhalen over gezondheid, relatie en psyche en opinieblogs die het fundament leggen voor het gesprek van de dag. VROUW gaat altijd het gesprek aan en zoekt de interactie op met haar publiek. VROUW.nl wordt daarmee dé thermometer van vrouwelijk Nederland.

Bèta versie zeer goed ontvangen
De bèta versie van het nieuwe platform haalde al meer dan 500.000 unieke bezoekers in de eerste maand. De feedback via een testpanel van 900 vrouwen was zeer positief. 85% Zegt de site 'heel mooi' of zelfs ‘fantastisch’ te vinden. De leesbaarheid en inhoud van de artikelen wordt door 43% beoordeeld met 5 sterren en 40% met 4 sterren. VROUW.nl is een responsive site en 57% van de bezoekers bekijkt de site via mobiel, 23% via desktop en 20% via tablet.

Campagne
Vrijdag 22 januari start een campagne waarmee VROUW zowel bestaand als nieuw publiek wil aanspreken. Met de claim #ikbenvrouw brengt VROUW allerlei quotes die typisch zijn voor vrouwen. Positief, herkenbaar en met een vleugje zelfspot. Via online, social media, radio, tv, print en outdoor wil VROUW zoveel mogelijk vrouwen in Nederland prikkelen de nieuwe site te ontdekken. Binnen de campagne wordt de doelgroep ook betrokken. Hun eigen quotes komen na plaatsing op social media ook op VROUW.nl. In januari start bovendien een interactieve campagne richting mediabureaus en adverteerders.

VROUW is onderdeel van TMG, één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio. VROUW gelooft in het ontwikkelen van ijzersterke, crossmediale formats: verhalen in woord en beeld die verteld worden over de verschillende media heen, waarbij binnen ieder medium gebruik wordt gemaakt van de kracht van dat medium. VROUW is zo’n crossmediaal platform, waar het weekendmagazine VROUW, VROUW.nl, de krantenpagina VROUW in De Telegraaf, de wekelijkse nieuwsbrief en de in de losse verkoop verkrijgbare VROUW glossy onder vallen. VROUW magazine bereikt wekelijks maar liefst 1,1 miljoen Nederlanders, voornamelijk vrouwen (87%). Het bereik van alle media van VROUW is ruim 2 miljoen.