Amsterdam,
27
november
2015
|
07:30
Europe/Amsterdam

Redactie De Telegraaf innoveert en slankt af

TMG Landelijke Media B.V. is voornemens de organisatie van de redactie van dagblad De Telegraaf te vernieuwen om zich nog meer aan te passen aan het veranderende mediagedrag van de nieuwsconsument. Op korte termijn wil zij een kwaliteitsslag realiseren bij De Telegraaf en bij de aan haar gelieerde hoofdmerken DFT, Vrouw, Privé, Telesport en Autovisie. Daarnaast wil ze versnellen in het digitale domein. Tevens wordt het aantal arbeidsplaatsen met 36 teruggebracht. 

De nieuwe redactionele organisatie wordt zodanig vormgegeven dat de redactie 24/7 alle bestaande en nieuwe distributiekanalen (onder andere digitaal en print) kan bedienen. Zoals eerder gemeld krijgen de hoofdmerken (DFT, Vrouw, Privé, Telesport en Autovisie) in de nieuwe structuur meer ruimte om aanvullende redactionele proposities te ontwikkelen.

Algemeen Hoofdredacteur Paul Jansen: “De Telegraaf slaat de weg in naar vernieuwing. Helaas zijn pijnlijke maatregelen daarbij noodzakelijk, niet alleen uit kostenoverwegingen maar ook om een kwaliteitsslag te maken. We streven ernaar een leidend nieuwsmerk te blijven, zowel in print als digitaal. De papieren krant blijft een belangrijk platform. Ook daarin wordt geïnvesteerd, zowel in oplagebehoud als kwaliteit.

De adviesaanvraag met het voorgenomen besluit wordt voorgelegd aan de Ondernemingsraad van TMG Landelijke Media. Medewerkers worden geïnformeerd over de inhoud van dit voorgenomen besluit en de bijbehorende vervolgstappen. Medewerkers die boventallig worden, vallen onder het Sociaal Plan van TMG.