Amsterdam,
01
oktober
2015

TMG presenteert invulling 24/7 strategie aan adverteerders

Telegraaf Media Groep (TMG) presenteert vandaag in de Heineken Music Hall in Amsterdam aan haar adverteerders en andere zakenpartners de plannen voor nieuwe concepten en platformen die invulling geven aan haar 24/7 strategie. Het bedrijf laat zien hoe zij zal voorzien in de continue en steeds veranderende informatiebehoefte van de consument. TMG maakt daarbij een beweging van het aanbieden van ‘general interest’  content via één centraal platform (De Telegraaf) naar ‘special interest’ informatie via haar hoofdmerken en via die kanalen en op die momenten die de consument zelf kiest. Hiermee stelt TMG adverteerders in staat heel gericht specifieke doelgroepen te bereiken.

TMG brengt vandaag een serie primeurs en nieuws. De belangrijkste nieuwsfeiten op een rij:

  • Om de interactie met consumenten verder vorm te geven gaat Metro een samenwerking aan met Ubideo. Dit is een nieuwe live streaming app waarmee je op ieder gewenst moment kunt kijken naar live streams op elke locatie in de wereld waar op dat moment een Ubideo gebruiker aanwezig is. Zo kunnen lezers via Ubideo live streams opvragen van plaatsen die in het nieuws zijn.
  • TMG gaat een partnership aan met Fashion Week Nederland, de organisator van de halfjaarlijkse Mercedes Benz Fashion Week Amsterdam. De synergie tussen het mediahuis en het mode evenement creëert nieuwe mogelijkheden om op een cross media fashion platform - Amsterdam Fashion Weekly - 24/7 mode content te distribueren naar publiek, modeprofessionals en de mode-industrie. De samenwerking zal de autoriteit van het event internationaal gaan versterken.
  • Geïnspireerd door de samenwerking tussen Apple en IBM zal TMG nieuwe waarde creëren voor haar klanten en medewerkers en biedt zij hen unieke gebruikersgerichte ervaringen doordat zij de big data en analysecapaciteiten van IBM kan combineren met de legendarische klantervaring van Apple.
  • TMG wil in 2016 twee online TV kanalen starten: een 24/7 nieuwskanaal vanuit De Telegraaf en een 24/7 sportkanaal vanuit Telesport.
  • VROUW lanceert nog dit jaar haar eigen digitale omgeving, waar via vijf centrale thema’s (gezondheid, opvoeden, psyche & relatie, eten en lifestyle) aan vrouwen verdiepende informatie wordt geboden over onderwerpen die hen bezighouden. Online video speelt hierbij een belangrijke rol.
  • Telesport lanceert haar estafette-aanpak: gedurende ieder etmaal zullen verschillende platforms (krant, website, app en online videokanaal) continu sportnieuws brengen. TV zal daar volgend jaar onderdeel van uitmaken met live streaming en on demand content.
  • Sky Radio Group zet de beweging naar digitaal door en gaat focussen op het bieden van muziek die je zelf wilt. Streaming, interactief en on-demand zijn daarbij kernwoorden.
  • HMC (regionale media) gaat de gelaagdheid van regionaal, lokaal en hyperlokaal nieuws in 1 pakket een nieuwe invulling geven, waarbij een nieuwe app nieuws tot op postcodeniveau bij de consument brengt.
  • TMG gaat een nieuw tariefmodel hanteren op basis van CPM normen en “One Currency”. De op oplages gebaseerde tariefkaart wordt vervangen door een zogenoemd performance model, waarbij adverteerders betalen voor het daadwerkelijke bereik.

Al deze vernieuwingen hebben als doel consumenten met informatie te bereiken waarvan TMG weet dat zij hier interesse in hebben, op basis van het kijk, lees- en luistergedrag dat individuele consumenten laten zien. Deze kennis biedt adverteerders de gelegenheid om ook van hun kant specifieke informatie te bieden of aanbiedingen te presenteren die passen bij de behoefte van specifieke doelgroepen. Gedurende het evenement in de Heineken Music Hall vandaag hebben medewerkers van TMG adverteerders in speciale sessies bijgepraat over de mogelijkheden die de nieuwe initiatieven aan adverteerders bieden.

 

Geert-Jan van der Snoek
"Nu zijn we zover dat we de eerste tastbare initiatieven kunnen presenteren."
Geert-Jan van der Snoek

“Vandaag laten we de eerste productontwikkeling zien in aanloop naar 2016”, zegt Geert-Jan van der Snoek, CEO van TMG. “Tot nu toe hebben we de organisatie gereed gemaakt om via diverse platforms doelgroepgerichte content te bieden. Nu zijn we zover dat we de eerste tastbare initiatieven kunnen presenteren. Ik ben er trots op dat we er samen in zijn geslaagd om in minder dan een jaar tijd met een andere mindset aan de slag te gaan en nieuwe proposities uit te werken. Vandaag is de aftrap – en vanaf nu gaan we versnellen. Er zullen meer partnerships worden aangekondigd en nieuwe primeurs uit dit huis komen. We leven en werken in een digitale wereld, waarin het tempo heel hoog is – dit tempo zullen wij minimaal matchen”.

TMG presenteerde haar 24/7 strategie in december 2014. Sindsdien is TMG op alle fronten bezig met een transformatie van de organisatie, om het bedrijf gereed te maken voor de vernieuwingen die nodig zijn om consumenten altijd en overal de content te bieden die zij wensen. TMG doet dit via haar hoofdmerken De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé, VROUW, de regionale dagbladen - zoals Noordhollands Dagblad en Haarlems Dagblad - en Radio Veronica, Classic FM en Sky Radio.

Nieuwe medewerkers

TMG kondigt vandaag ook aan dat het de marketing- en commerciële functie versterkt. Op 1 november start Barbera Wolfensberger als Chief Marketing Officer. De focus van Wolfensberger wordt het versterken van de hoofdmerken van TMG en het neerzetten van een krachtig merkenportfolio naar zowel de consumenten- als de adverteerdersmarkt. Wolfensberger heeft bijna 30 jaar ervaring in diverse marketing- en communicatiefuncties. Ze bekleedde hiervoor o.a. de functie van CEO bij FHV BBDO en Proximity. Daarvoor werkte ze bij onder andere HEMA, Etos, Randstad en PPGH/JWT.

 

Per 15 oktober start Jacqueline Smit als Commercieel Directeur TMG Landelijke Media. Zij volgt Arthur van Essen op die deze rol tot nu toe op interim basis invulde en tot eind december aanblijft voor de overdracht. Smit heeft ruim 20 jaar ervaring in advertising, media en communicatie. Ze was als laatste CEO van de 538Group en werkte daarvoor bijna 7 jaar voor Microsoft in verschillende rollen, laatstelijk als Directeur Consumer Channel Group.

Contactpersoon
TMG Corporate Communicatie
(uitsluitend voor media /journalisten)
+31 88 824 0800
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws