Amsterdam,
03
april
2017

TMG publiceert jaarverslag

Jaarcijfers 2016 ongewijzigd

Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) kondigt aan dat Deloitte Accountants B.V. de op 8 maart jongstleden gepubliceerde jaarcijfers van een goedkeurende verklaring heeft voorzien. Deze jaarcijfers zijn ongewijzigd opgenomen in het jaarverslag dat vandaag op de website van TMG is gepubliceerd.

Toelichting op de gecontroleerde jaarcijfers 2016

 

 

 

 





Ondanks dalende opbrengsten realiseerde TMG in 2016 een winst van EUR 1,6 miljoen, vergeleken met een verlies van EUR 23,6 miljoen in 2015. De conversie van print naar digitaal gebruik van de content zet onverminderd door. Als gevolg van dalende inkomsten uit abonnementen en print-advertenties nam de omzet vorig jaar met 6,9% af naar EUR 421,0 miljoen. Door kostenbesparingen en lagere reorganisatielasten is een EBITDA van EUR 9,0 miljoen gerealiseerd, een stijging van EUR 1,3 miljoen ten opzichte van 2015. Exclusief reorganisatielasten, die over 2016 EUR 13,0 miljoen bedroegen, kwam de EBITDA uit op EUR 22,0 miljoen. Dankzij een boekwinst op de verkoop van Sky Radio Group, lagere eenmalige afboekingen en een belastingbate is het nettoverlies van 2015 omgebogen naar een nettowinst. Meer informatie over de financiële en operationele resultaten van TMG is opgenomen in het jaarverslag dat te downloaden is op www.tmg.nl.

Op 1 juni vindt de Algemene Vergadering van Aandeelhouders plaats, gecombineerd met een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders in het kader van het uit te brengen bod van Mediahuis en VP Exploitatie. De registratiedatum is 4 mei 2017.

Bijlage: TMG jaarverslag 2016

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven, met sterke merken als De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé en VROUW; regionale dagbladen zoals het Noordhollands Dagblad en de Gooi- en Eemlander; digitale merken zoals GeenStijl, Dumpert en Gaspedaal; Classic FM en - via een strategische samenwerking met Talpa - de landelijke radiozenders Sky Radio, Radio Veronica, Radio 538 en Radio 10. Daarnaast hebben we tientallen andere merken en titels die zich richten op lokale nieuwsvoorziening, entertainment of e-commerce (o.a. GroupDeal). Via Keesing Media Group zijn we marktleider in Europa in puzzelbladen en digitale puzzels. De missie van TMG is om consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week te voorzien van hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment, via alle denkbare distributievormen. Voor meer informatie over TMG ga naar www.tmg.nl.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Downloads
Woordvoering (uitsluitend voor media/journalisten)
photo:Martijn Jonker
Martijn Jonker
Director Corporate Communications
+31 6 5239 0449
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws