Amsterdam,
29
juni
2017
|
11:00
Europe/Amsterdam

Tsjechisch talent showt voor het eerst in Nederland

Uitwisselingsprogramma tijdens Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

Tijdens de 27e editie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is een plek gereserveerd voor de Praagse FashionWeek. Als onderdeel van een exchange programma van de titelsponsor, presenteert Mercedes-Benz Prague FashionWeek een show van de Tsjechische designer Jan Cerny. Cerny is een student van Thomas Bata University in Zlín en ontwerpt edgy menswear outfits. De nieuwste collectie is in Amsterdam te bewonderen tijdens Mercedes-Benz Prague FashionWeek presents: Jan Cerny op zondag 16 juli.

Mercedes-Benz International Designer Exchange Program
Het uitwisselingsprogramma van Mercedes-Benz biedt opkomende talenten toegang tot belangrijke internationale markten. Sinds de lancering in 2009 heeft het initiatief wereldwijde modeweken verrijkt en zijn ontwerpers in staat gesteld om samenwerkingen op te zetten in een modemarkt waar het steeds belangrijker wordt om wereldwijd aanwezig te zijn. Het uitwisselingsprogramma werkt niet alleen om ontwerpers naar nieuwe gebieden te brengen, maar helpt hen ook om hun eigen netwerken en relaties op te bouwen, zowel lokaal als internationaal. 

De Tsjechische designer Jan Cerny, die dankzij het uitwisselingsprogramma tijdens Amsterdam FashionWeek zijn creaties toont, is “het zwarte schaap” van ‘Not just a Label’. Cerny hercreëert iconische stukken uit de mannenkledingkast zoals opvallende denimjassen, op maat gemaakte shirts en opnieuw samengestelde jeans.

Over Amsterdam FashionWeek
De zomereditie van het halfjaarlijkse mode-event wordt op donderdag 13 juli afgetrapt met een mix van veelbelovend talent en zeer ervaren mode-ontwerpers. Zo toont het jonge modecollectief Das Leben am Haverkamp hun eigenzinnige visie op mode, gevolgd door de ervaren ontwerpers Alexander van Slobbe en Francisco van Benthum. Met HACKED by_Van Slobbe Van Benthum tonen de twee modehelden de noodzaak voor de mode-industrie om te veranderen. Bas Kosters - een van de meest uitgesproken ontwerpers van Nederland – deelt tijdens de openingsavond zijn optimistische kijk op de wereld met een nieuw collectie.

Amsterdam FashionWeek is de naam van de overkoepelende organisatie van het halfjaarlijkse event Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam (MBFWA) en het online platform fashionweek.nl. De openingsavond is exclusief voor genodigden, de andere shows zijn ook toegankelijk voor publiek. Kaarten zijn verkrijgbaar via de website van Fashionweek. Amsterdam FashionWeek is onderdeel van Telegraaf Media Groep (TMG).

 

Woordvoering (uitsluitend voor media/journalisten)
Charlotte Landman
Lot of Brands
+31633939303
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws