Amsterdam,
18
januari
2017

Virtueel op eerste rij tijdens opening Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

Welke modeliefhebber droomt er niet van om een keer op de eerste rij te zitten tijdens een catwalk show? Dat kan tijdens de 26e editie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. Tijdens de openingsavond op 26 januari lanceert het halfjaarlijkse mode-event samen met Samsung een Front Row Virtual Reality-experience. Een 360 graden camera registreert de drie shows waarmee Future Generation op donderdag 26 januari het mode-event aftrapt. Wereldwijd kan men na afloop de shows van Future Generation beleven met de 360 graden video’s die via social media van Samsung en Amsterdam FashionWeek worden gedeeld. Het is de eerste keer in Nederland dat er bij een modeshow gebruik wordt gemaakt van Virtual Reality.

Tijdens Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam kunnen bezoekers de video’s in een speciale ruimte op het event bekijken. Hier kan men van vrijdag 27 tot en met zondag 29 januari deze drie catwalk shows vanaf de eerste rij beleven via een VR-bril in ronddraaiende stoelen. Naast de catwalk shows, is in deze ruimte eveneens een 360 graden video te zien waarbij je zelf onderdeel van het campagnebeeld van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam wordt. Deze werd speciaal voor de modeweek in het indrukwekkende Amsterdamse restaurant The White Room opgenomen. Mensen die thuis een Samsung Gear VR hebben kunnen alle vier de 360 graden video’s downloaden.

Future Generation
Future Generation is, onder leiding van Peter Leferink, inmiddels een terugkerend begrip. Vorig jaar sloten ze het event af. Nu Amsterdam FashionWeek dit jaar nog meer als springplank voor jong talent dient, staan veelbelovende ontwerpers met hulp van Future Generation extra ‘in the picture’ tijdens de openingsavond. De drie shows van Future Generation tijdens de openingsavond zijn alleen op uitnodiging en via de Front Row Virtual Reality-experience te zien.

Als eerste wordt het nieuwe designer duo ‘MARTAN’ (Luuk Kuijf en Diek Pothoven) geïntroduceerd. Leferink: De collectie die zij hierbij tonen, is gebaseerd op de Bahá'í-tempel waarin iedere geloofsovertuiging en spiritualiteit mag worden uitgeoefend. Het getuigt van een optimistisch toekomstbeeld en precies daarom start Future Generation de modeweek met deze show.” Vervolgens staat het Haagse collectief ‘Das Leben am Haverkamp’ op het programma. Anouk van Klaveren, Christa van der Meer, Dewi Bekker en Gino Anthonisse hebben alle vier hun individuele labels en specialiteiten maar bundelen in deze show hun krachten. ‘The Painting’ sluit de openingsavond op indrukwekkende wijze af. Negen designtalenten verbeelden hun visie op het blanke canvas van The Painting. Ze hebben wit, de kleur van geloof, hoop en liefde, aangereikt gekregen om elk drie outfits te creëren voor ‘The Painting’. Ze presenteren tijdens het slot van de openingsavond hun modellen als Hollands Meesterstuk in wit.

Gevestigde namen
Naast extra aandacht voor nieuwe designers tonen ook inmiddels (internationaal) succesvolle Nederlandse en Vlaamse ontwerpers hun nieuwste collectie. Zo showt Spijkers en Spijkers op zaterdag, is Global Denim Awards-winnares Anbasja Blanken aanwezig met haar nieuwe collectie en toont Liselore Frowijn naast haar shows in Parijs en Londen óók haar nieuwste creaties in Amsterdam. Edwin Oudshoorn sluit op zondag de 26e editie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam af.

Over Samsung Electronics
Samsung Electronics inspireert mensen en creëert de toekomst met vernieuwende ideeën en technologieën. Samsung Electronics is toonaangevend in de wereld van TV’s, smartphones, wearables, tablets, huishoudelijke apparaten, medische apparatuur, netwerksystemen, halfgeleiders en LED-oplossingen. Het laatste nieuws, artikelen en persmateriaal vind je op Samsungs Newsroom op http://www.samsung.com/nl/perspagina/ en de blog www.samsung.com/nl/discover.

Over Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam
De 26ste editie vindt plaats van 26 t/m 29 januari 2017 in de Westergasfabriek. Meer informatie over het event is te vinden op het nieuwe online platform Fashionweek.nl. Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is onderdeel van Telegraaf Media Groep (TMG). Voor meer informatie over TMG, ga naar: www.tmg.nl.

 

Woordvoering (uitsluitend voor media/journalisten)
Charlotte Landman
Lot of Brands
+31633939303
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws