Amsterdam,
31
mei
2017

VROUW viert 10-jarig bestaan

Van weekendbijlage tot multimediaal merk

VROUW magazine bestaat 10 jaar. Dat wordt gevierd met een speciaal jubileumnummer op 10 juni, een grote winactie in VROUW glossy van juli en een jubileumconcert op 30 oktober in AFAS Live in Amsterdam (voorheen HMH), alwaar ook de VROUW awards worden uitgereikt. VROUW kijkt graag samen met haar lezeressen vooruit, maar het jubileum is ook een mooie aanleiding om terug te kijken naar de enorme (digitale) ontwikkeling die het merk de afgelopen jaren doormaakte en waarbij VROUW uitgroeide tot een van de grootste mediamerken onder Nederlandse vrouwen.

Van bijlage tot multimediaal merk
VROUW transformeerde van een weekendbijlage in De Telegraaf tot een sterk, multimediaal merk. Met een wekelijks tijdschrift, glossy, online platform, pagina in de krant, events en video weet VROUW haar lezeressen altijd en overal op allerlei manieren te bereiken. Bovendien blijft VROUW innoveren, bijvoorbeeld met de verfilming van het razend populaire feuilleton Dagboek van een Minnares, dat sinds 1 mei te zien is op Telegraaf VNDG (www.telegraafvandaag.nl). Met rollen voor steracteurs Eva Laurenssen en Viggo Waas.

Maandelijks 2 miljoen bezoekers op vrouw.nl
Verschillende hoogtepunten passeerden in de afgelopen 10 jaar de revue. Bijzonder trots is VROUW op de nieuwe website vrouw.nl, die in februari 2016 gelanceerd werd. Na een maand had het platform al een miljoen unieke gebruikers, mede dankzij 25 gloednieuwe (video)formats, waaronder ‘Verhalen achter het nieuws’, ‘Praat mee’ en ‘Marjolein Kookt Over’. Inmiddels zijn dat er maandelijks zelfs meer dan twee miljoen.

VROUW weet alles van de vrouw
VROUW richt zich op het gesprek tussen vrouwen en weet wat hen bezighoudt. Met de verschillende challenges die de afgelopen jaren werden georganiseerd, ging VROUW nog een stap verder door lezeressen handvatten te geven om voor verandering in hun leven te zorgen. Zo raakten deelneemsters van de laatst gehouden Lekker in je vel-challenge samen maar liefst 4.000 overtollige kilo’s kwijt, gelijk aan 16.000 pakjes roomboter. VROUW leert haar doelgroep steeds beter kennen. Dat zorgt ervoor dat VROUW haar lezeressen content en initiatieven biedt die naadloos aan (blijven) sluiten bij hun wensen en behoeften.

Jubileumconcert in AFAS Live
VROUW viert het jubileum samen met haar lezeressen. Zo verschijnt 10 juni het feestelijke jubileumnummer, met daarin onder andere Edsilia Rombley die terugblikt op de afgelopen 10 jaar, een fotoreportage in het teken van het getal 10 – bijvoorbeeld 10 ‘topless’ mannen van het Telegraaf VNDG-programma ‘Heren uit de kleren’- en een modereportage met columnist van het eerste uur Daphne Deckers. De kers op de feesttaart is het jubileumconcert op maandag 30 oktober in AFAS Live in Amsterdam (voorheen HMH). Met optredens van onder andere Jan Smit, Edsilia Rombley en Ruth Jacott belooft het een knalfeest te worden. Kaarten kosten €22,50 per stuk en zijn vanaf 10 juni te bestellen via vrouw.nl/jubileumconcert.

Hoofdredacteur Marieke ’t Hart over 10 jaar VROUW
“Toen we 10 jaar geleden met VROUW begonnen, hadden we geen idee dat we ooit zouden uitgroeien tot één van de grootste vrouwenplatforms van ons land. Zowel met het magazine als met de glossy én vrouw.nl staan we in de top 3. We bereiken miljoenen vrouwen en daar zijn we natuurlijk ongelooflijk trots op. De komende tijd zullen we ons gaan richten op het uitbouwen van nog meer multimediale concepten. Een voorbeeld is Dagboek van een Minnares, de serie die onze lezeressen al konden volgen op vrouw.nl, via updates op WhatsApp en in videovorm op Telegraaf VNDG en die sinds 22 mei ook in boekvorm beschikbaar is. Daarnaast gaan we ons verder ontwikkelen op het gebied van video en digitale tv. VROUW heeft zich stevig verankerd in het Nederlandse medialandschap en gaat nog veel van zich laten horen!”

Over VROUW
VROUW is het platform van TMG, waar het magazine VROUW, VROUW.nl, de krantenpagina VROUW in De Telegraaf, de wekelijkse nieuwsbrief en de in de losse verkoop verkrijgbare VROUW glossy onder vallen. VROUW magazine bereikt maar liefst 1,1 miljoen Nederlanders, voornamelijk vrouwen (87%) en VROUW.nl heeft maandelijks meer dan 2 miljoen unieke bezoekers. VROUW is spraakmakend, nuchter, dichtbij en gaat over het echte leven. VROUW is onderdeel van Telegraaf Media Groep.

Downloads
Woordvoering (uitsluitend voor media/journalisten)
photo:Dagna  Hoogkamer
Dagna Hoogkamer
Woordvoerder TMG
+31 6 2205 3629
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws