Amsterdam,
27
april
2011
|
11:03
Europe/Amsterdam

Amsterdammers blij met Amsterdams nieuws

Amsterdam en omstreken wordt via De Telegraaf en Sp!ts massaal op de hoogte gehouden van Amsterdams nieuws. Uit onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek blijkt dat ook de waardering hoog is, maar liefst 98% is zeer tevreden over het Amsterdamse nieuws in beide dagbladen.
Hoogste bereik in Amsterdam en omstreken
Elke vrijdag lezen 660.000 mensen het Amsterdamse nieuws in de Amsterdam tabloid van De Telegraaf en Sp!ts. Op dinsdag, woensdag en donderdag verschijnt in De Telegraaf ook nog de Amsterdam pagina die wordt gelezen door 465.000 personen. 99% van de lezers in de regio Groot Amsterdam geeft aan het nieuws trouw te lezen. Vooral de nieuwsartikelen, de rubriek Stadsmensen en de Uitagenda zijn geliefd.

98% is tevreden over het Amsterdamse nieuws in de krant
Lezers hebben veel waardering voor de redactie van het Amsterdamse nieuws. Vooral de actualiteit van het nieuws (97% tevreden), de onderwerpkeuze (98% tevreden) en de relevantie van de onderwerpen (96% tevreden) worden gewaardeerd. 77% vindt het Amsterdams nieuws dan ook van toegevoegde waarde op de kranten.

Regionale bedrijven kunnen adverteren in landelijke krant
Lokale bedrijven adverteren graag binnen het Umfeld van het Amsterdamse nieuws. Advertenties blijken voor lezers relevant te zijn. Maar liefst 52% van de lezers geeft aan naar aanleiding van een advertentie naar de winkel te zijn gegaan. Advertenties van restaurants, tuincentra, warenhuizen, elektronicawinkels, ambachtelijke winkels en kledingzaken willen lezers graag terugzien in de tabloid. Ook het aankondigen van uitgaanstips is succesvol. 77% wil graag op de hoogte gehouden worden van evenementen uit de regio.

Telegraaf Media Nederland doet regelmatig onderzoek onder haar lezers. Doel van onderzoek onder lezers van Amsterdam tabloid is om te meten in welke mate lezers tevreden zijn en hoe zij het Amsterdamse nieuws waarderen. Het geeft inzicht in het leesgedrag en de wensen van de lezers zowel op artikelniveau als advertentieaanbod.