Amsterdam,
14
april
2011
|
15:34
Europe/Amsterdam

Autovisie lanceert iPad app tijdens AutoRAI

De app biedt, behalve het laatste autonieuws, ook kritische autotests van professionals, opinie van lezers, prachtige reportages en boeiende reisverhalen op de weg. De iPad app biedt, naast de geschreven content met extra iPad only achtergrond informatie, ook meer foto’s en bewegend beeld; video´s en 360 graden impressies.

In de kiosk van de app wordt maandelijks een nieuwe editie uitgegeven. Vanaf medio mei zijn de betaalde edities in de kiosk te verkrijgen.

Petra Lubbers, segmentmanager Automotive bij Telegraaf Media Nederland is verheugd met deze aanvulling op het portfolio van Autovisie: “Autovisie is al 55 jaar een autoriteit in autoland. Wij bieden de autoliefhebber al een magazine, een site, krantenpagina´s in De Telegraaf. De app is hier een logische aanvulling op. Uit onderzoek blijkt dat iPad-bezitters voornamelijk mannen zijn tussen de 35-55 jaar, met een hoge interesse in gadgets en auto’s. Dit sluit goed aan bij onze Automotive doelgroep.”

Autovisie is in de ontwikkeling van de app samen opgetrokken met launching partner Opel, die de content aanvult met een bijzondere interactieve campagne voor de nieuwe Opel Ampera. In deze iPad campagne komen de innovatieve functies van de elektrisch aangedreven Ampera optimaal tot hun recht; gebruikers kunnen onder andere de Ampera met de vingertop bewegen om een rijbereik van 500 kilometer te realiseren en men ziet op interactieve wijze hoe snel de Ampera een snelheid van 100 km/h bereikt. De app biedt vele mogelijkheden voor adverteerders en past zich automatisch aan op de modus van de iPad. De campagne is ontwikkeld door Mobile Generation.

De Autovisie app is tot stand gekomen in samenwerking met: The Saints, UnitID, Resoluut, Graphit.