Amsterdam,
08
april
2010
|
11:46
Europe/Amsterdam

Autovisie merknaam automotive media Telegraaf Media Nederland

De autopagina’s in de zaterdageditie van dagblad De Telegraaf, het tweewekelijks magazine Autovisie en de samengevoegde website van beide titels gaan vanaf 10 april verder onder één merknaam: Autovisie.

Daarmee heeft het merk Autovisie de intentie en pretentie het hart van en voor autorijdend Nederland te zijn.

Met deze unieke integratie van krant, website en magazine wordt Autovisie hét grootste platform voor autocontent in Nederland, dat 2.567.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder bereikt. Het biedt bovendien optimale kansen om de diverse mediavormen elkaar te laten aanjagen door middel van verwijzingen en follow ups. Naar verwachting gaat de synergie binnen de desbetreffende media het komende jaar al leiden tot een versteviging van de bereikspositie. De integratie van 3 media tot 1 sterk automerk is daarnaast de start van het formeren van een crossmediaal autoplatform. Op korte termijn wordt gekeken hoe ook radio, tv en een uitbreiding van internetmogelijkheden aan het portfolio kan worden toegevoegd.
Om met de diverse media de synergie en een eenduidige merkuitstraling te bereiken, heeft Telegraaf Media Nederland een Hoofdredacteur Automotive benoemd in de persoon van Wim Hoogland. Hij draagt zorg voor een optimale verdeling van de content en de crossmediale insteek die hierbij hoort:
"In de krant vormt productinformatie de hoofdmoot, maar we hebben ook elke week een visie op de actualiteit uit de automotive-wereld, in de vorm van een column. Tevens wordt een meer human-interest benadering gekozen, die de lezer moet raken. Zoals met de rubriek ‘De autopassie van…’, waarin een bekende Nederlander gloedvol vertelt over zijn of haar autoliefde. Ook zal de actualiteit nog meer aandacht krijgen, maar dan vanuit het perspectief van de lezer. Dus laat die Toyota-rijder maar vertellen of hij nog rotsvast gelooft in het merk dat hij al 30 jaar trouw rijdt. Of de Saab-rijder die opgelucht is nu zijn merk is gered van de ondergang."
Hoogland vervolgt: "Ook in het magazine Autovisie wordt gekozen voor een meer human-interest benadering. Zo worden vier nieuwe redactionele rubrieken gelanceerd; een estafette-column geschreven door bekende vrouwen, een interview-reeks onder de titel ‘De Rit’, een achtergrondreportage-reeks met als titel ‘Bericht Uit De Krant’ en een serie reportages over gedreven ambachtslieden uit de autobranche.’’
De vernieuwde website biedt niet alleen het beste van krant en magazine samen, maar gaat nog meer 24/7 autonieuws brengen, meer filmverslagen van nieuwe auto’s en zal nog nadrukkelijker als aanjager van krant en magazine worden ingezet. Bovendien wordt via social network-initiatieven nadrukkelijk de interactie met de lezer gestimuleerd.
Op vrijdag 9 april gaat de consumentencampagne ‘Autovisie, daar kan je geen genoeg van krijgen’ van start. Tevens wordt vanaf deze periode een combinatie-abonnement aangeboden aan alle lezers die op de hoogte willen blijven van het laatste autonieuws: 10 weken lang De Telegraaf en Autovisie (5x).