Amsterdam,
16
augustus
2012
|
09:28
Europe/Amsterdam

Autovisie officieel mediapartner DTM

Autovisie is vanaf nu officieel mediapartner van het Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, kortweg DTM. Deze internationale toerwagenklasse wordt na de Formule 1 gezien als een van de meest prestigieuze autosportkampioenschappen. Erik Weijers, Chief Operating Officer van Circuit Park Zandvoort die de DTM-organisatie vertegenwoordigde, en Jaco Bijlsma, hoofdredacteur van Autovisie, tekenden de overeenkomst waarmee Autovisie en DTM hun driejarige samenwerking bezegelden.

DTM zal dit jaar op 26 augustus voor de 12e keer op het Circuit Park Zandvoort worden verreden. Het kampioenschap doet nauwelijks onder voor het enorme Formule 1-circus, en er zal volgende week dan ook een invasie van vele racetrailers en volgwagens in Zandvoort plaatsvinden. Op het duinencircuit zal de zevende race in het tien ronden tellende kampioenschap plaatshebben. Alle grote Duitse premium-autofabrikanten zijn sinds de toetreding van BMW dit jaar weer actief in deze koningsklasse. Momenteel gaat Mercedes-Benz AMG aan de leiding, gevolgd door BMW Schnitzer en Audi ABT.

Erik Weijers vertelt waarom DTM voor Autovisie koos: “Samen met DTM-organisator ITR waren wij op zoek naar een sterke mediapartner om het DTM op Zandvoort extra te promoten. Autovisie, met een breed platform in print en online en onderdeel van de Telegraaf Media Nederland, kon ons het beste pakket bieden. Wij zijn dan ook bijzonder blij met deze meerjarige overeenkomst die ons samen met onze partner ITR in staat stelt om het merk DTM de komende jaren verder uit te bouwen.”

Autovisie hoofdredacteur Jaco Bijlsma is enthousiast over de samenwerking: “Autovisie draagt autosport al sinds haar start een warm hart toe en wat is er dan mooier om samen te kunnen werken met het DTM. Het mooie aan deze klasse is dat het DTM een stuk toegankelijker is voor de fans dan de Formule 1, terwijl het technische- en competitieniveau vergelijkbaar is. Autovisie zal haar lezers daar met mooie inside-reportages, kaarten en meer zo veel mogelijk van laten meegenieten. Dat doen we niet alleen in het magazine maar ook in De Telegraaf, online en op de iPad.”

Foto: Erik Weijers, C.O.O. van Circuit Park Zandvoort tekent namens de DTM-organisatie samen met Autovisie hoofdredacteur Jaco Bijlsma het samenwerkingscontract.