Skip to main content
Amsterdam,
18
juni
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Autovisie presenteert het naslagwerk voor de klassiekerliefhebber; de Oldtimercatalogus

Ter afsluiting van de door TMG georganiseerde Nationale Auto8Daagse werd afgelopen zondag in Lelystad de jaarlijkse Nationale Oldtimerdag georganiseerd. Vele duizenden bezoekers trokken naar de polder om de ruim 400 verzamelde oldtimers te bewonderen. Kers op de taart was de onthulling van de nieuwe, ruim 500 pagina’s tellende Autovisie Oldtimercatalogus. 

Autovisie-hoofdredacteur Jaco Bijlsma mocht tijdens de afsluiting van een zeer succesvolle Nationale Auto8Daagse het allereerste exemplaar van de Autovisie Oldtimercatalogus uitreiken aan auteur Ton Lohman. “Wie Autovisie een beetje kent, weet dat we klassiekers al jaren een warm hart toedragen. Dit wordt gesymboliseerd door het covermodel van de catalogus. Dezelfde DS sierde ook onze allereerste Autovisie Magazine in 1956. Deze Citroën was toen nog splinternieuw maar is nu een gewilde klassieker”, aldus Jaco Bijlsma. 

Voor het eerst wordt de Oldtimercatalogus uitgegeven in samenwerking met Autovisie. Na het succesvolle Stuurmanswegenboek – waarvan binnenkort deel twee verschijnt – en de Autovisie Jaarboeken, wordt dit alweer het derde boek. De twaalfde editie overtreft alle eerdere uitgaves. Exact 2100 modellen schitteren dit jaar in het dikke, kleurrijke boek waarin 270 merken aan bod komen. Waaronder ruim honderd nooit eerder verschenen merken of typen. Zoals enkele exclusieve auto’s uit de eerste helft van de jaren ’80. De Autovisie Oldtimercatalogus 2013-2014 bevat naast informatie over zaken als de aanschaf van een klassieker, marktprijzen en invoer vanuit het buitenland ook uitgebreide informatie over de restauratie, taxatie en verzekering van uw oldtimer. Een must have voor op de boekenplank van de klassiekerliefhebber.

Het boek is vanaf nu online te bestellen via www.autovisie.nl/shop.

Over de Nationale Auto8Daagse
Van 9 tot 16 juni gaf TMG 8 dagen vol gas om de auto in de spotlights te zetten. De Nationale Auto8Daagse is initiatief van TMG met als doel de autoconsument te informeren, enthousiasmeren en mobiliseren. TMG wil met de Nationale Auto8Daagse de autobranche een goede impuls geven. Dat doet TMG door met maximale mediakracht, autoriteit en expertise een bijdrage te leveren. De Nationale Auto8Daagse is een podium waar consument en autobranche elkaar ontmoeten. Voor meer informatie over De Nationale Auto8daagse ga naar: www.auto8daagse.nl

Over TMG
TMG is één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio. TMG heeft een leidende positie op (mobiel) internet en in combinaties van mediumtypen (crossmedia). Ook in video (producties) heeft TMG in Nederland een belangrijke marktpositie. Het medialandschap is volop in beweging. TMG verandert waar mogelijk continue mee om zo merken en mensen te blijven verbinden. TMG is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder. Voor meer informatie over TMG ga naar: www.tmg.nl of volg ons op twitter@mediatmg