Amsterdam,
30
september
2008
|
15:20
Europe/Amsterdam

Bereik De Telegraaf blijft stijgen

Na een sterke stijging in bereik van een halfjaar geleden blijkt uit de nieuwste NOM-cijfers dat dagblad De Telegraaf wederom een sterke groei doormaakt.

Met maar liefst 40.000 nieuwe lezers per dag, stijgt het bereik van De Telegraaf van 16,2% naar 16,5%. Het dagelijks bereik komt hiermee op 2.247.000 Nederlanders.
De positie van de grootste krant van Nederland wordt steeds sterker. Volgens NOM is het gemiddeld bereik van De Telegraaf gestegen van 16,2% naar 16,5% van 13 jaar en ouder. In absoute zin is dat een stijging van 2.207.000 personen naar 2.247.000 mensen die iedere dag De Telegraaf lezen. "Dat is meer dan het dubbele van het aantal dagelijkse Nu.nl bezoekers, meer dan de kijkers van Studio Sport en meer dan twee keer de luisteraars van Evers staat Op", aldus Anita Schorn, Senior Mediaplanner bij De Telegraaf.
"Deze stijging komt niet uit de lucht vallen. We zijn me de krant enorm succesvol. De oplage laat een constante groei zien. Nederland waardeert De Telegraaf steeds meer. Darnaast werpt de manier waarop we sinds een jaar de markt bewerken vruchten af. De Telegraaf bepaalt het gesprek van de dag en in een turbulente tijd als deze willen steeds meer mensen weten wat er speelt", aldus Anita Schorn.
Ook VROUW, het vrouwenmagazine dat wekelijks bij de zaterdageditie van De Telegraaf wordt verspreid, stijgt in bereik gigantisch met maar liefst 30% naar 981.000. Het grootste vrouwenblad van Nederland wordt sinds maar 2007 elke zaterdag met De Telegraaf verspreid. Het magazine is puur Hollands, oorspronkelijk, informatief, herkenbaar en betrokken. Naast het magazine VROUW bestaat het merk tevens uit de internetsite www.vrouw.telegraaf.nl en de pagina VROUW elke maandag en woensdag in De Telegraaf.