Amsterdam,
17
maart
2008
|
12:20
Europe/Amsterdam

Bereik De Telegraaf stijgt

Uit de nieuwe NOM-cijfers die vandaag gepubliceerd zijn, blijkt dat dagblad De Telegraaf een sterke groei doormaakt. Met 78.000 nieuwe lezers per dag, stijgt het bereik van De Telegraaf van 15,7% naar 16,2%. Het dagelijks bereik van De Telegraaf komt hiermee op ruim 2,2 miljoen Nederlanders.

Met deze cijfers laat De Telegraaf zien dat haar positie als grootste dagblad van Nederland alleen maar sterker wordt. Volgens NOM is het gemiddeld bereik van De Telegraaf (exclusief zondag) gestegen van 15,7% naar 16,2% van alle mensen van 13 jaar en ouder. In absolute zin is het bereik gestegen van 2.125.000 personen naar 2.203.000 personen. “Dit betekent dat de adverteerders door één inschakeling in De Telegraaf ruim 2,2 miljoen mensen bereikt en dat zijn er 78.000 meer dan voorheen”, aldus Sjors Kroon, Commercieel directeur van De Telegraaf. 
“Deze stijging in bereik kwam voor ons niet als een verrassing. Zo vertoonden de HOI cijfers in het 3e en 4e kwartaal ook al een groei. We verwachten zelfs dat deze trend zich het komende jaar voortzet. Door een differentiatie in abonnementsvormen en het steeds effectiever inzetten van onze CRM activiteiten slaagt De Telegraaf erin om meer abonnees aan zich te binden. Het aantal abonneerelaties is zelfs niet eerder zo hoog geweest. Onze weekendpropositie met een zondagkrant én een magazine speciaal voor vrouwen is daar een goed voorbeeld van”, aldus Kroon.