Amsterdam,
04
mei
2009
|
11:07
Europe/Amsterdam

Brixter.nl en Jaap.nl fuseren

Per 1 juli zal Brixter.nl (onderdeel van Telegraaf Media Nederland) fuseren met JAAP.NL (onderdeel van DSB). Beide partijen bundelen hun krachten om de huizenbezitter en woningzoeker één krachtige website te bieden die de markt transparanter maakt en hen helpt bij beslissingen rondom koop, verkoop en het beheren van de eigen woning.

De nieuwe website, die verder gaat onder de naam JAAP.NL, heeft daarmee als doel alle beschikbare informatie voor de woningbezitter transparant te maken en blijft werken aan het grootste aanbod van te koop staande woningen.
Door de unieke kenmerken van beide sites te combineren - de Woningwaarde Indicatie van Brixter.nl en het woningaanbod van JAAP.NL - wordt er een site ontwikkeld waar huiseigenaar en woningzoekende meer inzicht krijgen in de woonmarkt. Woningzoekenden kunnen huizen beter bekijken en vergelijken. Daarmee kan de huizenzoeker in veel gevallen de vraagprijs van een koophuis beter beoordelen omdat er vergelijkbare huizen in de straat staan.
Voor huizenbezitters gaat het nieuwe JAAP.NL interessante diensten ontwikkelen; oa. Een WOZ check voor als de huizenbezitter zijn WOZ waarde wil aanvechten. Een bouwvergunningsaanvragen abonnement voor als je de bouwplannen van de buren in de gaten wilt houden. Een hypotheek alert om te signaleren wanneer de waarde van je huis zo stijgt dat je je hypotheek kan aanpassen.
Hans Voorn, directeur van JAAP.NL: "Transparantie in de huizenmarkt is nog steeds ver te zoeken. Er is nog heel veel informatie over huizen dat door diverse partijen wordt achtergehouden voor het publiek. Wij willen dat allemaal gratis aanbieden op onze website. We zien deze stap als een heel belangrijke daarin. Wij gaan zorgen dat de consument beter begrijpt wat de echte waarde van een huis is, de risico’s om dat huis van verborgen gebreken en omgevingslast en ook de geneugten. Dat gaan we nu ook doen voor mensen die niet direct van plan zijn te gaan verhuizen. Juist in deze moeilijke huizenmarkt en kredietcrisis zien wij kansen om JAAP.NL een onmisbare plaats te geven in de huizenmarkt."
Huub van Mierlo, Business Unit Manager van Brixter.nl: "We combineren hier het beste van twee platforms, op deze manier versterken we onze gezamenlijke marktpositie aanzienlijk. Met een flinke campagne ter ondersteuning zet JAAP.NL een doelstelling van 1.000.000 unieke bezoekers per maand in 2012. Deze fusie is dus een zeer strategische keuze."
De voorgenomen joint venture is voorgelegd aan de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). De samenvoeging gaat naar verwachting 3 maanden in beslag nemen en zal slechts geëffectueerd worden na goedkeuring door de NMa.