Amsterdam,
11
februari
2008
|
16:34
Europe/Amsterdam

Concertplatform live

Telegraaf Media Nederland en Sony Ericsson lanceerden op zondag 10 februari Mobile Concert Report, een nieuw crossmediaal platform. Deze social community voor muziekliefhebbers is gebaseerd op de technologie van WUZ.nl. Concertbezoekers kunnen gebruikerscontent genereren via de mobiele telefoon.
Spil van het platform is de website

www.mobileconcertreport.nl. Hier kunnen concertliefhebbers voor- en nagenieten door foto’s en video’s te bekijken en recensies te lezen van andere concertbezoekers. Zelfs tijdens concerten is het mogelijk live reports, foto’s of video’s via SMS en MMS op de site te plaatsen. Een selectie van de meest originele reports wordt iedere donderdag op een prominente plek doorgeplaatst binnen het uitgaanskatern van De Telegraaf, Film & Uitgaan. Daarnaast worden delen van Mobile Concert Report doorgeplaatst op de narrowcastingkanalen in onder andere McDonalds en het openbaar vervoer. De website is een verzamelplaats voor alles wat zich rondom concertbezoeken afspeelt. Er is een concertagenda met uitgebreide zoekmogelijkheden waaraan de gebruiker zelf concerten kan toevoegen. Verder is er informatie over artiesten en concerten te vinden, de mogelijkheid om direct tickets te bestellen en binnenkort ook reisinformatie voor de ideale route naar het evenement. Meer diensten die het de gebruiker steeds makkelijker moeten maken om via zijn mobiele telefoon en internet aan concertinformatie te komen, zijn in ontwikkeling. Adformatie publiceerde 7 februari een exclusief

interview met Axel Vogel (Telegraaf Media Nederland), Harold de Kort (Sony Ericsson) en Freek Paul (Bureau Kellerman).