Amsterdam,
07
juni
2011
|
09:39
Europe/Amsterdam

Dagblad primeur: unieke nummeractie van Sp!ts en Dell

Vandaag introduceert Dell haar nieuwe laptop met een unieke nummeractie op de voorpagina van Sp!ts. Iedere krant heeft een eigen unieke code waarmee Sp!tslezers kans maken op een gratis nieuwe laptop en kortingen oplopend tot 50%.

Het is in Nederland de eerste keer dat een unieke nummering toegepast wordt op dagbladen. Sp!ts werkte voor deze actie samen met Domino Printing Sciences. Om de nummers op iedere krant te krijgen is een high speed inkjet printsysteem ingezet die met hoge snelheid de kranten van unieke nummers voorziet. Luuk van Baren, Sales Manager Benelux van Domino “Dit is de eerste keer dat een dergelijke nummeractie wordt toegepast op een Nederlands dagblad. Domino is 30 jaar geleden begonnen in Engeland met nummering van bingokaarten. Daar moest de nummering precies aansluiten op de prijzenpot. Tegenwoordig moet de nummering aansluiten op de nummers die op de internetsite van adverteerders zijn gepubliceerd.”

Dell koos voor de introductie van de nieuwe XPS 15z laptop in Sp!ts vanwege de aansluiting met de doelgroep. Jan van der Kroft, Marketing Manager Benelux bij Dell “Sp!ts bereikt zeer kosten effectief onze doelgroep. Daar komt bij dat Sp!ts door vaker aandacht te geven aan grote productintroducties, een context heeft geschapen waarin de lezer actief uitkijkt naar productnieuws.” Over de samenwerking vervolgt hij “Er is actief meegedacht hoe we het verhaal aan de doelgroep konden vertellen. Enkele subtiele aankondigingen, een prachtig gestylde outsert en de unieke actie zorgen voor de juiste attentie. De unieke kortingscode stimuleert de Sp!tslezers om de laptop online te bekijken.”