Amsterdam,
03
juni
2019
|
15:00
Europe/Amsterdam

De Persgroep en TMG slaan handen ineen binnen het automotive domein

De Persgroep en Telegraaf Media Groep (TMG) maken vandaag bekend dat zij het voornemen hebben een joint venture te sluiten in het automotive domein. De online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl (de Persgroep) gaan verder in Automotive Mediaventions B.V., waarvan de Persgroep 51% van de aandelen heeft en TMG 49%. Het bedrijf wordt geleid door Sander van den Hout, met 20 jaren ervaring in online automotive industrie.

Met maandelijks meer dan 12 miljoen bekeken auto-advertenties, zijn Gaspedaal en AutoTrack beide al sterke Nederlandse spelers in het automotive domein. De sites zijn complementair aan elkaar en bedienen grotendeels verschillende typen consumenten en zakelijke klanten. Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland vertoont, biedt AutoTrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto’s.

Door de handen ineen te slaan, kunnen zij samen de hele Nederlandse markt zowel kwantitatief als kwalitatief beter bedienen. Dit betekent voor consumenten dat zij breder geïnformeerd en daarmee beter geholpen kunnen worden. Voor autobedrijven betekent dit dat zij via één loket de Nederlandse autokoper efficiënter en effectiever kunnen bereiken.

Sander van den Hout, Managing Director van Persgroep Online Services Nederland: “Ik zie dit als een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een unieke positie in het Nederlandse speelveld. Door samen als lokale mediabedrijven op te trekken, staan we beter voorgesorteerd om de automotive spelers te helpen, met de consument altijd dichtbij.”

Niels Visser, Directeur TMG Digital: “Door onze activiteiten te combineren hebben wij nu het meest complete en kwalitatieve aanbod. Vandaag de dag betekent dit dat mensen gewoon kunnen blijven zoeken naar hun volgende auto via hun favoriete portalen AutoTrack en Gaspedaal. Maar onze ambitie gaat verder. Wij willen de Nederlandse consument echt helpen met het maken van de juiste keuzes in mobiliteit, nu en in de toekomst.”

Bestuur en ondernemingsraad zijn bij het proces betrokken. De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli te kunnen afronden.

Meer informatie:

Willem-Albert Bol, woordvoering de Persgroep Nederland: E willem-albert.bol@persgroep.nl/ M 06-15439503

Over de Persgroep
De Persgroep is uitgever van ADR nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool. De Persgroep is eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform De Ondernemer, online video MyChannels en diverse websites zoals Independer, Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Reclamefolder.nl, Sportnieuws, Hardware.info en Tweakers. De Persgroep is tevens uitgever van meer dan 140 huis-aan-huiskranten. De merken van de Persgroep realiseren dagelijks een bereik van 11.9 miljoen contacten

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep B.V. (TMG) is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven, met sterke merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, Metro, Autovisie; regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander) en digitale merken zoals Dumpert, Gaspedaal en GroupDeal. Daarnaast bezit TMG een indirect belang in de puzzeluitgever Keesing Media Group. De missie van TMG is om consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week te voorzien van hoogwaardige en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment, via alle denkbare distributievormen. Voor meer informatie over TMG, ga naar www.tmg.nl.

Over AutoTrack.nl
Auto Track, www.autotrack.nl, neemt al meer dan 20 jaar een belangrijke positie in binnen het Nederlandse autoportal landschap. AutoTrack.nl is hét online advertentieplatform voor de aan- en verkoop van gebruikte en nieuwe auto’s. AutoTrack.nl fungeert als complete, betrouwbare en gebruiksvriendelijke site voor consumenten bij het kopen van een auto. De site biedt transparantie in vergelijkbaarheid van het complete actuele aanbod en helpt hiermee de consumenten optimaal te informeren en te adviseren. Voor autobedrijven biedt AutoTrack.nl een compleet advertentieplatform met kwalitatief het beste aanbod en de best renderende leads. AutoTrack.nl werkt transparant en biedt een eerlijk concurrentieveld bij het adverteren met auto’s.

Over Gaspedaal.nl
Op Gaspedaal.nl vind je het grootste en meest actuele occasionaanbod van Nederland. Al meer dan 10 jaar heeft Gaspedaal.nl technisch de meest slimme en kwalitatieve zoekmachine. Deze kenmerkt zich door snelheid, volledigheid en toegankelijkheid. Gaspedaal.nl zorgt dagelijks dat het aanbod van ruim 2.000 dealerbedrijven en 31 grote autosites constant vergeleken, verrijkt en snel vindbaar wordt gemaakt. Via desktop, mobiel, nieuwsbrief of app stuurt Gaspedaal.nl miljoenen bezoekers in één klik naar de juiste pagina van de gekozen occasion.