Skip to main content
Amsterdam,
19
juni
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

De Telegraaf iPhone app volledig vernieuwd

De iPhone app van De Telegraaf is geheel vernieuwd. Niet alleen ziet de app er beter uit, ook technisch is er veel veranderd waardoor het laatste nieuws nog eerder te bekijken is. Ook is er goed gekeken naar het gebruiksgemak van de app. Zo kan men eenvoudig ‘swipen’ en ‘tappen’ tussen secties, artikelen, foto’s en video’s. Daarnaast is het mogelijk om de volgorde van de navigatiebalk aan te passen door het simpelweg oppakken en verplaatsen van de tabjes.

Jan-Kees Emmer, adjunct hoofdredacteur van De Telegraaf: “Wij zijn aan onze gebruikers verplicht om om een app te ontwikkelen die niet alleen van alle mogelijkheden van de iPhone gebruik maakte, maar ook een echte  Telegraaf-uitstraling heeft. Dat laatste is goed gelukt. Met deze app bieden wij de lezers van De Telegraaf op hun telefoon een herkenbare plek met niet alleen het laatste nieuws, maar ook alles wat de telegraaf  nog meer te bieden heeft. Verder is er een prominente plek in de app voor video."

Patrick Loppé, Manager Mobile bij TMG: “We hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar de wensen van onze bezoekers en adverteerders en deze zijn verwerkt in de app. Daarin zijn we ver gegaan: Zo kunnen onze bezoekers bijvoorbeeld inzoomen op foto’s. Dat lijkt een detail, maar juist dat soort details maken de app de beste nieuwsapp van Nederland.”

Voor adverteerders biedt de app vernieuwende advertentiemogelijkheden. Naast de normale basic banners zijn rich media, video commercials en expandables met of zonder HTML5 interactie mogelijk. Daarbij zijn er vele mogelijkheden om campagnes te targetten, meten en analyseren. 

Net zoals de onlangs vernieuwde Android app voldoet de iPhone app aan de nieuwe IAB MRAID 2.0 standaard voor het serveren van rich media campagnes in apps. Met die standaard wordt het voor adverteerders makkelijker om op uniforme wijze rich media campagnes te ontwikkelen. 

De app is ontworpen door de bureaus G2K (graphic design) en beepRoger (interaction design). De app is ontwikkeld door het Amsterdamse bureau PINCH.

De app is vanaf vandaag beschikbaar in App Store:
https://itunes.apple.com/nl/app/de-telegraaf/id385263418?mt=8

Over De Telegraaf
De Telegraaf is één van de meest prominente en toonaangevende nieuwsmerken van Nederland met een unieke formule gebaseerd op de redactionele pijlers binnen- en buitenlands nieuws, sport, finance en entertainment. De Telegraaf brengt 24 uur per dag het laatste nieuws in print en digitale media. Dagblad De Telegraaf is de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld dagelijks bereik van circa 2 miljoen Nederlanders. In het weekend verschijnt bij de krant het gratis full colour magazine VROUW. Telegraaf.nl is met 344 miljoen pageviews en 3,7 miljoen unieke bezoekers per maand één van de grootste nieuws sites van Nederland. Mobiel internet blijft toenemen in populariteit. Zo is nu al meer dan 50% van alle pageviews op alle platformen van Telegraaf.nl afkomstig van een mobiel device. De Telegraaf heeft een mobiele site en applicaties voor iPhone, Android, BlackBerry, Java en Windows. De Telegraaf HD iPad app telt inmiddels 600.000 downloads. (Bron: NOM Print Monitor 2012-I/2012-II / STIR januari 2013).
 De Telegraaf is onderdeel van TMG.

TMG is één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio. TMG heeft een leidende positie op (mobiel) internet en in combinaties van mediumtypen (crossmedia). Ook in video (producties) heeft TMG in Nederland een belangrijke marktpositie. Het medialandschap is volop in beweging. TMG verandert waar mogelijk continu mee om zo merken en mensen te blijven verbinden. TMG is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder. Voor meer informatie over TMG ga naar: www.tmg.nl of volg ons op twitter @mediatmg.