Amsterdam,
24
maart
2016
|
10:21
Europe/Amsterdam

De Telegraaf en Metro bereiken met afstand de meeste consumenten

TMG nieuwsmerken ook digitaal steeds meer koploper

De Telegraaf en Metro zijn met afstand de nummers 1 en 2 op het gebied van merkbereik van alle dagbladen in Nederland. Deze merken van Telegraaf Media Groep (TMG) realiseerden over heel 2015 een totaal merkbereik van 7.074.000 en 6.259.000 personen. Het merk De Telegraaf is niet alleen veruit koploper in totaal bereik maar ook in printbereik (5.216.000 personen) en in digitaal bereik (4.080.000 personen). Dit blijkt uit de zojuist gepubliceerde bereikcijfers van Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) over 2015.

De populariteit van De Telegraaf, ook op de favoriete digitale platforms van de consument, blijkt niet alleen uit de recente NOM publicatie maar ook uit de 1 miljard pageviews (bron: Google Analytics) en de 21 miljoen videoviews (bron: Streamone) die het merk in december 2015 realiseerde. Daarnaast realiseerde Telegraaf TV in 2015 ruim 270 miljoen videoviews (bron: Streamone) en was de Telegraaf app in 2015 de meest geïnstalleerde dagblad app.

De regionale nieuwsmerken, waaronder het Haarlems Dagblad, De Gooi en Eemlander, het Noordhollands Dagblad en het Leidsch Dagblad hebben in 2015 gemiddeld 6% meer merkbereik gerealiseerd en realiseerden merendeels ook een digitale groeispurt.

Consumenten bewegen in hoog tempo van lineair naar interactief consumeren van content, ‘any time, anywhere, any device, via een veelheid aan contactpunten: print, online, mobiel, social en live events. TMG speelt hier met haar 24/7 strategie op in en investeerde in 2015 in de snelle ontwikkeling van haar hoofdmerken, met extra aandacht voor hun aanbod via digitale platforms. Ondermeer telegraaf.nl werd vernieuwd, de HMC-merken kregen eigen apps en voor VROUW werd een hele nieuwe digitale omgeving voorbereid die in februari 2016 live ging.

In 2016 gaan de hoofdmerken van TMG verder met het vanuit hun journalistieke basis in hoog tempo ontwikkelen van line extensions in het digitale domein en via crossmedia platforms, waar consumenten en adverteerders worden verbonden.