Amsterdam,
21
oktober
2008
|
16:38
Europe/Amsterdam

De Telegraaf grootste medium voor zakelijke topbeslissers

Na een sterke stijging in bereik onder zakelijke beslissers begin dit jaar blijkt uit de nieuwste cijfers van het Decision Makers Survey dat dagblad De Telegraaf wederom het meest geraadpleegde medium is en zelfs blijft groeien.
Met 1.000 nieuwe topbeslissers die De Telegraaf lezen is het dagelijkse bereik van de krant onder deze doelgroep nu 26,4% (194.000 topbeslissers). De Telegraaf laat hiermee andere titels ver achter zich.
 
De positie van de grootste krant van Nederland wordt steeds sterker. Onder Nederlanders van 13 jaar en ouder stijgt het bereik volgens NOM al geruime tijd. En nu blijkt dat ook de zakelijke topbeslisser de krant zeer waardeert. Ook op internet bereikt Telegraaf.nl veruit de meeste zakelijke beslissers (weekbereik 15,4%) en ook hier is de afstand tot de nummer twee enorm. Hieruit volgt uiteraard dat het gecombineerde bereik van Telegraaf krant en internet ook het hoogste is. Voor zakelijke adverteerders dus dé combinatie waarmee een groot deel van de doelgroep in één klap bereikt wordt (35,3%). “Deze sterke positie is niet meer dan logisch. We zijn met de krant zowel bij consumenten als zakelijke doelgroepen zeer succesvol. De wereld is enorm in beweging. En zakelijk gezien leven we in een turbulente tijd. De Telegraaf bepaalt het gesprek van de dag en steeds meer mensen willen weten wat er speelt. Vooral De Financiële Telegraaf is een autoriteit en brengt het nieuws vaak als eerste.”, aldus Martijn Brinkhoff, Research manager bij De Telegraaf. Het Decision Makers Survey 2008 is het bereiksonderzoek in Nederland onder mensen die verantwoordelijk zijn voor zakelijke beslissingen in het bedrijfleven en semi-overheid. Een zeer gewilde doelgroep bij adverteerders omdat zij de beschikking hebben over zeer ruime budgetten.


Klik op de afbeelding voor een vergroting