Amsterdam,
28
juni
2012
|
17:38
Europe/Amsterdam

De Telegraaf heeft grootste digitaal bereik van alle Nederlandse Dagbladen

Het halfjaarlijks onderzoek van Intomart GfK, Trends in Digitale Media, laat een flinke groei zien op het gebied van het digitaal lezen van Nederlandse Dagladen. Inmiddels leest 24% van Nederland de krant wel eens op een Smartphone en 15% op de tablet.

Ook Sp!ts wordt goed gelezen via mobiel en tablet. 46% van de lezers van Sp!ts geven aan het dagblad te lezen via een digitaal platform.

Interessant om te zien is dat de ‘papieren’ krant voornamelijk wordt gelezen in de ochtend en dat de nieuwsconsumptie gedurende de dag verschuift naar de digitale kanalen.

Het zijn voornamelijk mannen en jongeren (13-34 jaar) die De Telegraaf en Sp!ts via één van de digitale platformen lezen. Nederlanders HBO+ geven, van de verschillende digitale platformen, de voorkeur aan het lezen via een tablet. De mobiele telefoon wordt relatief vaker gebruikt door jongeren (13-34 jaar), terwijl de computer en tablet meer wordt gebruikt door de groep 35-49 jarigen.

Van alle digitale versies en tablet & smartphone-apps heeft De Telegraaf het grootste bereik van alle Nederlandse Dagbladen.

Bronnen: NOM Print & Doelgroep Monitor 2011-I/2011-II, Intomart GfK – Juni 2012