Amsterdam,
16
september
2014
|
11:29
Europe/Amsterdam

De Telegraaf het grootste merk onder zakelijke beslissers

Klik voor grote versie
infographic
Deel deze infographic via social media of op uw site

De Telegraaf sluit met al haar verschijningsvormen goed aan bij het multimediaal gedrag van de decision maker met een bereik van 49%. Daarmee is De Telegraaf (op alle devices) het grootste medium onder zakelijke beslissers. Ook DFT.nl is met een top 5 positie een belangrijke website voor de zakelijke doelgroep. Dit blijkt uit het net verschenen DMS2014-2015 onderzoek.

Decision makers zijn altijd en overal bereikbaar

Het gebruik van internet door decision makers via tablets is in 1 jaar verdubbeld. Vorig jaar maakte 33% van alle zakelijke beslissers gebruik van een tablet, inmiddels doet 66% dit. Een hoog percentage aangezien het gebruik van een tablet onder de gemiddelde Nederlander* op 41% ligt. Het gebruik van internet via de mobiele telefoon/smartphone/ steeg naar 76% (versus 55% onder gemiddeld Nederland).

Kenmerken decision makers:

  • 66% bevindt zich in welstandklassen 1&2 versus 39% van de gemiddelde Nederlander
  • 3 van de 10 zijn privé beleggers, waarvan de meeste al meer dan 10 jaar beleggen
  • 61% is eindbeslisser bij de aanschaf van bedrijfsfinanciering/verzekeringen
  • 29% rijdt een auto van de zaak & 41% rijdt in een auto van € 35.000 of meer- 19% maakt zakelijke vliegreizen

* Definitie gemiddeld Nederlander; Gebaseerd op MV 13+ volgens NOM Print Monitor 2013-I/II

Voor meer informatie bekijk de infographic.

Over Decision Makers Survey
Het Decision Makers Survey is hét bereiksonderzoek onder zakelijke beslissers, die verantwoordelijk zijn voor de aanschaf van producten en diensten bij bedrijven/semi-overheid.

  • Populatie: bestaat uit decision makers uit het bedrijfsleven en semi-overheid. ZZP’ers maken in tegenstelling tot eerdere publicaties geen deel meer uit van DMS2014-2015•    Veldwerk: oktober t/m december 2013 en april t/m juni 2014
  • Respondenten: 2887 respondenten ondervraagd door middel van een online vragenlijst
  • Uitgevoerd door: onderzoeksbureau Intomart GfK•    Vernieuwd: in de merkcentrale meting van de titels worden van iedere titel naast de papieren versie ook de (mobiel) website en andere uitingen zoals apps, nieuwsbrieven en dergelijke gemeten. De opgenomen media hebben alle een zakelijke inhoud.

Meer informatie over DMS is te vinden op www.stichtingdms.nl.