Amsterdam,
03
februari
2015
|
12:00
Europe/Amsterdam

De Telegraaf lanceert app voor Samsung Smart TV’s

Gebruikers van een Samsung Smart TV kunnen vanaf vandaag het videonieuws van De Telegraaf bekijken op hun TV. Via de app zijn de meest recente items van Telegraaf TV zien.

Met de afstandsbediening kan men eenvoudig zappen tussen video’s van de secties Nieuws, Privé, Telesport, DFT en Autovisie. Ook is het mogelijk om nieuws in tekst te lezen waarbij foto’s fullscreen bekeken kunnen worden.

"De video’s van Telegraaf TV komen voor de gebruikers van de app voortaan op volle kracht de huiskamer in. Op deze manier wordt een flinke stap genomen naar een positie naast andere nieuwszenders. Dat past volledig in de ambitie van de De Telegraaf om zich te ontwikkelen tot een 24/7 nieuwsmerk dat relevant is op alle platformen,” aldus Jan-Kees Emmer, adjunct hoofdredacteur van De Telegraaf.

Patrick Loppé, Manager Mobile bij TMG: “Met deze app bieden we kijkers een soort van nieuwszender waarbij men zelf bepaalt wat men ziet. Al eerder was het mogelijk om vanuit onze smartphone apps video’s te streamen naar het TV scherm via Chromecast en Apple TV. Samsung Smart TV is hier een mooie aanvulling op.”

De app is ontwikkeld door People’s Playground. Doron Nethe, CEO People’s Playground: “Met de komst van de smart TV, is de TV-ervaring zoals we die kennen aan het veranderen. Merken zijn nu in staat om via dit nieuwe mediakanaal de consument direct te bereiken in de huiskamer. Voor de consument is de smart TV, naast de smart phone, tablet en desktop computer, een extra scherm in huis waarop interactieve en voor de consument relevante content kan worden bekeken. Op deze manier zal de smart TV een onderdeel vormen van een totale connected home experience.”

De Telegraaf app is gratis te downloaden via Samsung Apps op Samsung Smart TV’s die vanaf 2012 op de markt zijn verschenen. Meer TV platformen volgen.

Over De Telegraaf
De Telegraaf is één van de meest prominente en toonaangevende nieuwsmerken van Nederland met een unieke formule gebaseerd op de redactionele pijlers binnen- en buitenlands nieuws, sport, finance en entertainment. De Telegraaf brengt 24 uur per dag het laatste nieuws in print en digitale media. Dagblad De Telegraaf is de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld dagelijks bereik van circa 2 miljoen Nederlanders. In het weekend verschijnt bij de krant het gratis full colour magazine VROUW. Telegraaf.nl is met ruim 400 miljoen pageviews en 3,7 miljoen unieke bezoekers per maand één van de grootste nieuws sites van Nederland. De Telegraaf heeft een mobiele site en applicaties voor iPhone, iPad, Android, BlackBerry en Windows; gezamelijk worden hier ruim 200 miljoen pageviews per maand mee gegenereerd. De Telegraaf is onderdeel van TMG.
 

Over People’s Playground
People’s Playground is gespecialiseerd in het ontwikkelen van apps voor op de smart TV. Vanaf het eerste moment dat de smart TV op de markt kwam, is het team van People’s Playground gedreven om de TV-ervaring van de eindgebruiker positief te veranderen. Bijvoorbeeld door de ontwikkeling van vindingrijke en gebruiksvriendelijke TV apps, waardoor consumenten op elk gewenst tijdstip en/of plaats de voor hem of haar relevante beelden kunnen zien. People's Playground gelooft hierbij in het samenspel tussen alle, voor de consument, beschikbare schermen, zoals smart TV’s, smart phones en tablets. People’s Playground heeft een eigen geavanceerd platform ontwikkeld waarmee gemakkelijk en snel TV apps kunnen worden gebouwd en onderhouden voor verschillende TV platformen.Eén van People’s Playground’s ontwikkelde smart TV apps is “Uitzending Gemist” (NPO). Deze app is te vinden in de app store van alle grote TV fabrikanten. De creatieve energie, kennis en ervaring heeft ervoor gezocht dat People's Playground de voorloper is en kan blijven op het gebied van innovatieve smart TV apps.