Skip to main content
Amsterdam,
31
mei
2013
|
09:01
Europe/Amsterdam

De Telegraaf lanceert geheel vernieuwde Android app

De Telegraaf lanceert vandaag een compleet vernieuwde app voor Android smartphones. De uitgangspunten bij de ontwikkeling van de app waren het Telegraaf nieuws, het typische ‘Telegraafgevoel’ en de gebruikerservaring op Android toestellen.

Bij het ontwerpen van de app is goed gekeken naar de gebruikersinteractie en de gebruiksmomenten van smartphones. Zo kan men eenvoudig ‘swipen en tappen’ tussen secties, artikelen, foto’s en video’s.

Jan-Kees Emmer, adjunct hoofdredacteur van De Telegraaf: ,,Voor steeds meer van onze lezers is de mobiele telefoon inmiddels een onmisbaar instrument om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. De snelle ontwikkelingen op dit gebied maakten dat onze oude app niet meer voldeed aan onze eisen. Uiteraard is er alle ruimte voor het laatste nieuws, maar ook de onderliggende onderdelen van De Telegraaf, zoals onder andere Privé, Telesport, DFT en VROUW komen beter tot hun recht.”

Patrick Loppé, Manager Mobile bij TMG: “Android is het snelst groeiende platform voor ons en we wilden simpelweg de beste nieuwsapp van Nederland neerzetten. Dat zijn wij verplicht aan bezoekers en aan onze adverteerders.”

Voor adverteerders biedt de app vernieuwende advertentiemogelijkheden. Naast de normale basic banners zijn rich media, video commercials en expandables met of zonder HTML5 interactie mogelijk. Daarbij zijn er legio mogelijkheden om campagnes te targetten, meten en analyseren. De app voldoet aan de nieuwe IAB MRAID 2.0 standaard voor het serveren van rich media campagnes in apps. Met die standaard wordt het voor adverteerders makkelijker om op uniforme wijze rich media campagnes te ontwikkelen.

De app is ontworpen door de bureaus G2K (graphic design) en beepRoger (interaction design). De ontwikkeling van de Android applicatie is verzorgd door het Amsterdamse bureau The Mobile Company, dat ook zorgdraagt voor het beheer van de applicatie.

Joost Ligtvoet, Commercieel Directeur van The Mobile Company, over deze applicatie: “Het is voor ons een eer dat het grootste nieuwsmerk van Nederland ons gevraagd heeft deze applicatie te ontwikkelen. En het resultaat mag er zijn: de nieuwe Android applicatie is een prachtige applicatie geworden, met een vooruitstrevend design, vernieuwende interacties en een zeer rijke gebruikservaring. Ik denk dat dit met recht de beste nieuwsapplicatie van Nederland genoemd mag worden. Ook de samenwerking met TMG en de andere partijen die betrokken waren bij de ontwikkeling, verliep zeer voorspoedig. Kortom, een resultaat waar we trots op mogen zijn!”

De app is vanaf vandaag beschikbaar in de Google Play Store. Binnenkort volgt ook een compleet vernieuwde app voor iPhone.