Amsterdam,
22
januari
2003
|
15:33
Europe/Amsterdam

De Telegraaf neemt BoHil Media over

B.V. Dagblad De Telegraaf neemt per direct een belang van 20% in BoHil Media B.V. en zal dit belang binnen drie jaar uitbreiden tot volledig eigendom. BoHil Media is in 1996 opgericht en uitgever van de bladen '' Boten'' en '' Campers & Caravans'', inclusief de daarbijbehorende websites '' botentekoop.nl'' en '' camperscaravans.nl''.

De uitgever richt zich op de zakelijke en particuliere aan- en verkoopmarkt van nieuwe en gebruikte schepen, campers en caravans. Deze segmenten vormen een onderdeel van gebieden waarop de krant, zowel redactioneel als commercieel, al geruime tijd actief is. Door overname van BoHil Media kan De Telegraaf nieuwe proposities op de betreffende advertentiemarkten lanceren, om zo de positie verder te versterken.

De heer F. Volmer, commercieel directeur van Dagblad De Telegraaf: '' BoHil Media is een jonge, gedegen en ambitieuze onderneming met een goede groeipotentie. Daarnaast levert de aankoop ons in één keer een goede positie op in twee markten die echt bij Nederland horen: de watersport- en kampeermarkt.''

De heer B.R.C. Hilberdink, directeur en eigenaar van BoHil Media B.V.: '' De Telegraaf heeft met de Vaarkrant en de Reiskrant al duidelijke affiniteit, kennis en ervaring in de markten die BoHil Media ook bestrijkt. De Telegraaf verkrijgt met de aankoop aanvullende exploitatiemogelijkheden. Voor mij zelf was bovendien belangrijk dat het Telegraaf-concern een degelijke en betrouwbare reputatie heeft en een plezierige manier van werken.''

De heer Hilberdink zal als directeur van BoHil Media blijven fungeren. Bij BoHil Media, gevestigd te Amsterdam, zijn 21 medewerkers in vaste dienst. De aankoop van het 20%-belang door De Telegraaf heeft voor de medewerkers van BoHil Media geen gevolgen.