Skip to main content
Amsterdam,
04
december
2013
|
16:20
Europe/Amsterdam

De Telegraaf nummer 1 krant op de Nederlandse arbeidsmarkt

De Nederlandse beroepsbevolking noemt spontaan De Telegraaf als hét kanaal in de zoektocht naar een baan. Dit blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group.

Jayne Forrester, Commercieel Directeur Telegraaf Media Groep, is erg tevreden met de uitkomst van het onderzoek. “Het is bij ons bekend dat kranten en online carrièreplatformen actief gebruikt worden door werkzoekenden om zich te oriënteren op de arbeidsmarkt. Met ons sterke arbeidsmarktportfolio, waarin de print en online merken elkaar versterken, hebben we nu de bevestiging gekregen om een nummer 1 positie op de arbeidsmarkt te claimen”.

De top 5 kranten op een rij:

  1. De Telegraaf
  2. AD
  3. de Volkskrant
  4. Dagblad de Limburger/Limburgs Dagblad
  5. de Stentor

Naast de nummer 1 positie van De Telegraaf noemt de Nederlandse beroepsbevolking ook Metro en Sp!ts spontaan (TOP 20) als oriëntatiebron.

De Telegraaf een oriëntatiebron van betekenis
“Onder de grootste groep van de arbeidsmarkt, de MBO’ers, is de krant nog steeds een oriëntatiebron van betekenis. De Telegraaf doet het naast de MBO doelgroep ook goed in de HBO en WO doelgroep. Werkzoekenden zien, ook op regionaal niveau, interessante vacatures terugkomen op zaterdag. Dit zal zeker hebben bijgedragen om de Rode Voorloper te hebben gewonnen als nummer 1 krant op de Nederlandse arbeidsmarkt”, aldus Geert-Jan Waasdorp van Intelligence Group.

Over het onderzoek
Intelligence Group voert sinds 2003 op continue basis het grootste en breedste arbeidsmarktonderzoek van Nederland uit. Vandaag zijn voor de eerste keer ‘de Rode Voorlopers’ uitgereikt. In acht categorieën is bekend gemaakt welke websites, intermediairs en printtitels de grootste voorkeur genieten onder de Nederlandse beroepsbevolking.

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep (TMG) heeft een crossmediaal arbeidsmarkt portfolio. Hieronder vallen de personeelsuitingen in De Telegraaf, Sp!ts en Metro. De online portals: Vacaturekrant.nl, Techniekbenik.nl, Nobiles.nl, Debestetraineeships.com, 360inc.nl, het Careerevent, de Masterbeurs, de video’s van YourFuture.tv en Scholieren.tv en de Beroepenkrant. Door de koppeling van al deze producten, het bereik en de kennis en expertise biedt TMG een uniek platform met informatie over carrière, werving en vacatures. Het medialandschap is volop in beweging. De merken van TMG weten wat er speelt in Nederland en bieden elke dag weer, 24 uur per dag relevante content.