Amsterdam,
01
juli
2011
|
09:14
Europe/Amsterdam

De Telegraaf Official Supplier Eredivisie

De Telegraaf is met ingang van seizoen 2011/2012 Official Supplier van de Eredivisie. Beide partijen zijn daartoe een driejarige verbintenis overeengekomen.

Door de specifieke krachten van beide organisaties te bundelen wordt hiermee de beleving van de vele liefhebbers rondom het vaderlandse topvoetbal verder verrijkt. Naast dagblad De Telegraaf is ook het online platform Hyves onderdeel van de crossmediale samenwerking. Rond de start van het nieuwe voetbalseizoen (5 augustus) trappen De Telegraaf en Eredivisie CV af met een omvangrijke gezamenlijke actie, exclusief voor alle Telegraaf lezers. De Telegraaf en Eredivisie CV bestuderen daarnaast op dit moment alle verdere mogelijkheden die de samenwerking biedt.
Alex Tielbeke, directeur van de Eredivisie CV: “We kijken er zeer naar uit om de komende jaren een creatieve en effectieve invulling te geven aan de samenwerking met De Telegraaf. Door de unieke kracht van het beste van het vaderlandse voetbal te verbinden aan de mediakracht van de beschikbare mediaplatformen van De Telegraaf, worden we optimaal in staat gesteld om dat te doen waar we voor staan: het Eredivisie voetbal toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen. Na de ongekende climax van afgelopen seizoen hopen we ook dit jaar weer op een zinderende ontknoping, waar wederom miljoenen liefhebbers plezier aan zullen beleven.”
Jaap de Groot, Chef Sport van De Telegraaf is ook zeer enthousiast over de nieuwe samenwerking: ”Dankzij deze samenwerking kan Telesport – de sport sectie van De Telegraaf –onze lezers en bezoekers een nog betere service bieden. We worden al enorm gewaardeerd en op deze manier kunnen wij ze weer iets extra’s bieden en verrassen met een nog beter aanbod. De samenwerking die we daarnaast ook hebben met KNVB, KNSB, en NOC*NSF maakt dat wij onze lezers en bezoekers een breed pakket aan sportinformatie kunnen bieden.
Nine Ludwig, hoofdredacteur van Hyves: “De strategie van Hyves is om Nederland met elkaar te verbinden, sport is daar bij uitstek geschikt voor. Hyves werkt daarom al een tijd samen met verschillende sportbonden. Sociale media zijn gemeengoed geworden en maken steeds meer onderdeel uit van het dagelijks leven. Tijdens de ontknoping van de Eredivisie vorig seizoen voorspelden ruim 110.000 Hyvers de wedstrijd Ajax – FC Twente, dit toont de enorme interesse van de Hyvers in voetbal. Nu krijgen we de mogelijkheid om een slag dieper te gaan door ook mogelijkheden te ontwikkelen met de Eredivisie.”