Amsterdam,
24
juli
2008
|
12:08
Europe/Amsterdam

De Telegraaf organiseert inhaakwedstrijd rondom Olympische Spelen

Adverteerders die inhaken op de Olympische Spelen krijgen kosteloos inzicht in het effect van hun advertentie op basis van het Reclame Reactie Onderzoek. De beste inhaker wint het ‘hart’ van de speciale uitslagadvertentie t.w.v. bijna € 17.000,-.
Het Reclame Reactie Onderzoek meet de effectiviteit van de uiting en de waardering van de lezer voor de manier van inhaken. Iedere adverteerder die meedoet aan het onderzoek ontvangt de onderzoeksresultaten en krijgt een plaats in de speciale uitslagadvertentie. Door adverteerders en bureaus is de eerder gehouden inhaakwedstrijd rondom het EK als zeer nuttig ervaren. “Het is voor ons leuk om te zien dat de uitgedachte match tussen De Telegraaf-lezer en het product er ook daadwerkelijk is”, aldus Rogier Bruggeman van mediabureau Zigt. “Vooral de reacties van lezers op de creatie waren voor ons erg bruikbaar”, zegt Robert Schakel, Creative Director van De Combinatie van Factoren, reclamebureau van de winnende Heineken-EKinhaker. Conclusies uit de onderzochte EK-inhakers zorgen voor een aantal learnings voor wakkere adverteerders. Hoe actueler men de inhaker vindt, hoe hoger het rapportcijfer is. Hiervan kunnen adverteerders handig gebruikmaken. Door het gunstige tijdsverschil met Beijing (+6 uur) kan nóg sneller ingespeeld worden op de prestaties van de Nederlandse deelnemers. Daarnaast zijn de directe link en humor succesfactoren voor inhakers.