Amsterdam,
12
oktober
2010
|
11:31
Europe/Amsterdam

De Telegraaf populair onder zakelijke beslissers MKB

Van alle zakelijke beslissers werkt 64% in het Midden- en Kleinbedrijf (2-99 werknemers). Als enige dagblad weet De Telegraaf een selectief bereik te genereren binnen deze grote groep zakelijke beslissers uit het MKB.

Dit blijkt uit de nieuwe cijfers van het Decision Makers Survey die onlangs zijn gepubliceerd. Het Decision Makers Survey 2011 is het jaarlijkse bereiksonderzoek dat inzicht geeft in het mediagebruik van de belangrijkste zakelijke beslissers van Nederland. De beslissers binnen het Midden- en Kleinbedrijf zijn goed via radio, tijdschriften en internet te bereiken en juist minder goed met TV. Hoewel ze weinig dagbladen lezen, is Dagblad De Telegraaf als enige dagblad selectief en veruit het grootste printmedium om deze doelgroep te bereiken. Van de tijdschriften is Bizz -dat per 1 januari 2011 stopt- het meest gelezen tijdschrift. Van de websites staat Telegraaf.nl op één met een bereik van 18% van de zakelijke beslissers in het MKB (op weekbasis).

Dat De Telegraaf hét medium voor de zakelijke beslisser in het MKB is, blijkt ook uit het succes van de pagina Mijn Bedrijf die sinds 3 jaar in De Financiële Telegraaf verschijnt. Iedere vrijdag bevat Mijn Bedrijf nieuws en praktische tips van en voor ondernemers direct te linken aan de dagelijkse praktijk. De goed gelezen pagina is sinds april 2010 ook op internet te raadplegen op www.mijnbedrijf.nl.
“Een geweldig initiatief!”, aldus Loek Hermans, voorzitter MKB-Nederland, bij de start van mijnbedrijf.nl. Deze online omgeving, waar MKB-ers het laatste ondernemersnieuws kunnen vinden, bereikt inmiddels ruim 200.000 unieke bezoekers per maand (Bron: STIR Juli 2010).
“De Telegraaf ziet het MKB als belangrijke motor van de economie”, aldus Arno Reekers, adjunct hoofdredacteur van De Telegraaf. “De Telegraaf helpt ondernemers door content te bieden over onderwerpen die hen dagelijks bezig houden.”