10
april
2003
|
18:00
Europe/Amsterdam

De Telegraaf test Engelstalige krant

N.V. Holdingmaatschappij De Telegraaf geeft op 11 april een proefeditie uit van Holland Insight, een wekelijkse Engelstalige krant. De krant is gericht op in Nederland woonachtige Engelssprekende buitenlanders, Engelstalige zakenreizigers en toeristen. Holland Insight beschikt over een eigen, onafhankelijke redactie. 

Hoogwaardige Engelstalige informatie over Nederland ontbreekt in zowel de internationale als lokale pers. Terwijl juist de genoemde doelgroep behoefte heeft aan dergelijke informatie. Holland Insight denkt hierin te kunnen voorzien door zowel voor inwoners als toeristen een gids te zijn op het gebied van zakelijke, culturele en vrijetijdsmogelijkheden in Nederland.
 
De test met Holland Insight valt binnen de strategie van het Telegraafconcern om nieuwe producten te ontwikkelen. Mede op basis van deze proefeditie van 32 pagina’s kan worden besloten of in september tot lancering op wekelijkse basis zal worden overgegaan.
 
Van het testnummer zullen 15.000 exemplaren worden verspreid, onder andere bij geselecteerde winkels van AKO en Primera. Holland Insight is on line beschikbaar op www.hollandinsight.nl.