Amsterdam,
12
oktober
2011
|
09:40
Europe/Amsterdam

De Telegraaf weet beslissers binnen MKB goed te bereiken

Van alle zakelijke beslissers werkt 60% in het Midden- en Kleinbedrijf (2-99 werknemers). Het is dan ook belangrijk om deze grote doelgroep goed te bereiken. De decision makers in het MKB lezen dagelijks een dagblad.

De Telegraaf is uitermate selectief en verreweg het grootste printmedium om deze doelgroep te bereiken. Dit blijkt uit de nieuwe cijfers van het Decision Makers Survey die onlangs gepubliceerd zijn.
Het aantal beslissers in het MKB is de grootste doelgroep en daarmee ook de belangrijkste groep in DMS, gevolgd door ZZP-ers (aandeel 25%). 13% van de beslissers is werkzaam in de Groot Zakelijk markt (bedrijven met meer dan 100 werknemers). Met het grote aantal decision makers die werkzaam zijn in het MKB is het belangrijk om kennis van het mediagebruik van deze doelgroep te hebben.
Zowel De Telegraaf als Telegraaf.nl weten de beslissers binnen het Midden- en Kleinbedrijf goed te bereiken. De Telegraaf is zeer selectief en met een gemiddeld bereik van 27% van alle decision makers veruit het grootste printmedium binnen deze doelgroep. Ook online heeft De Telegraaf de sterkste positie: van de websites staat Telegraaf.nl op 1 met een bereik van 21% van de zakelijke beslissers in het MKB (op weekbasis).
Uit het succes van de pagina Mijn Bedrijf die sinds 2008 in De Financiële Telegraaf verschijnt blijkt ook dat De Telegraaf hét medium voor de zakelijke beslisser in het MKB is. Iedere vrijdag bevat Mijn Bedrijf nieuws en praktische tips van en voor ondernemers dat direct is te linken aan de dagelijkse praktijk. De goed gelezen pagina is sinds 2010 ook op internet te raadplegen op www.mijnbedrijf.nl. Deze online MKB-omgeving is ook een groot succes. In ruim een jaar is het bereik gestegen van 204.000 in juli 2010 naar 408.000 in augustus 2011 (Bron: STIR).
Ronald Veerman, chef Redactie De Financiële Telegraaf: “De Telegraaf is van oudsher de krant voor ondernemend Nederland. Redactioneel besteden wij, naast relevant en actueel ondernemersnieuws, veel aandacht aan problematiek, uitdagingen en tips  voor ondernemers. Het succes van Mijn Bedrijf bewijst dat ondernemend Nederland deze aanpak waardeert!”
Het Decision Makers Survey 2012 is het bereiksonderzoek in Nederland onder beslissers in het Nederlandse bedrijfsleven en semi-overheid en wordt uitgevoerd door Intomart GfK.