Amsterdam,
05
november
2012
|
16:44
Europe/Amsterdam

Decision Maker ultieme multimediagebruiker

Zakelijk Nederland gebruikt meerdere media en kanalen om in haar informatiebehoefte te voorzien. Naast het dagblad en de dagbladsite worden ook de digitale versie van het dagblad en de mobiele applicaties van de exploitanten veelvuldig gebruikt. De Telegraaf is het sterkste merk voor zakelijk Nederland: met alle verschijningsvormen van De Telegraaf wordt 40% van alle beslissers bereikt. Op de tweede plaats staat het AD met een bereik van 23% en met een bereik van 16% staat de Volkskrant op plaats drie. Dit blijkt uit het Decision Makers Survey 2013 dat onlangs is gepubliceerd.

De Telegraaf sluit met al haar verschijningsvormen goed aan bij het multimedia gedrag van de decision makers. Tweederde van de decision makers die De Telegraaf weet te bereiken gebruikt meer dan 1 verschijningsvorm van De Telegraaf. Dit percentage is het hoogst van alle dagbladmerken.

De onderzoeksmethode van DMS 2013 is zeer vernieuwend. Dit is het eerste mediabereiksonderzoek waarbij er is gekeken naar het bereik van een titel in verschillende uitingsvormen, een merkcentrale benadering. Naast de papieren krant of tijdschrift, is er ook gekeken naar de digitale replica, de site, mobiele site, applicaties en nieuwsbrieven. Adverteerders met een zakelijke doelgroep kunnen precies zien hoeveel beslissers zij kunnen bereiken met welke titels en kanalen.

Decision makers zeer fanatieke smartphone en tabletgebruikers
De decision makers hebben massaal de smartphone en tablet omarmd. 66% van de beslissers in Nederland gebruikt een smartphone en 1 op de 3 heeft een tablet. Deze percentages liggen hoger dan de percentages smartphone-/tabletgebruikers in gemiddeld Nederland. Uit het Trends in digitale media rapport van Intomart GfK (juni 2012) blijkt dat 48% van de Nederlandse bevolking een smartphone bezit en bijna een kwart heeft een tablet. De Telegraaf HD iPad app bereikt wekelijks 10% van zakelijk Nederland en is hiermee de grootste mobiele applicatie.

Het Decision Makers Survey 2013 is het bereiksonderzoek in Nederland onder beslissers in het Nederlandse bedrijfsleven en semi-overheid en wordt uitgevoerd door Intomart GfK.