Amsterdam,
06
juli
2011
|
12:13
Europe/Amsterdam

Dichtbij.nl breidt uit naar Groningen

Dichtbij.nl, het lokale online platform van Telegraaf Media Nederland, begint half augustus met een volwaardig eigen platform in de stad Groningen. De Groningse internetondernemer Kars Potze en journalist Erik Riensema zijn daartoe een overeenkomst aangegaan met dichtbij.

Potze neemt de exploitatie van het lokale platform voor zijn rekening, Riensema draagt de verantwoordelijkheid voor de inhoud.
Dichtbij is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.
Een en ander past binnen het concept dichtbij, dat inmiddels in vrijwel de gehele randstad en in verschillende Brabantse steden is uitgerold. De komende maanden wordt verder gewerkt aan de landelijke uitbouw van dichtbij. In plaatsen waar nog geen volledige eigen bezetting is, werkt dichtbij met een “light”-platform.
Voor Kars Potze, eigenaar van Allfree en Bonobos (bedrijven actief in telefoon- en internetmarketing voor de lokale middenstand), is dichtbij een kans waarvan hij vond dat hij hem móest grijpen. “Een half jaar geleden hoorde ik voor het eerst van dichtbij. Toen heb ik me direct gemeld om mee te kunnen doen. Ik ben blij dat we nu ook daadwerkelijk aan de slag kunnen.”
Jelle Hoffenaar, algemeen directeur van dichtbij, ziet ook grote voordelen. “Dankzij deze stappen in Groningen zijn wij in staat sneller door te groeien. Ik heb er gezien de staat van dienst van deze ondernemers alle vertrouwen in dat dichtbij in goede Groningse handen is.”
Op de foto: Jelle Hoffenaar (directeur dichtbij), Erik Riensema (eindredacteur Groningen), Bart Brouwers (hoofdredacteur dichtbij) en Kars Potze (directeur Bonobos en Allfree), toasten na ondertekening van de contracten op Groningen.dichtbij.nl