Amsterdam,
14
juli
2011
|
12:21
Europe/Amsterdam

Dichtbij.nl breidt uit naar Maastricht

Dichtbij.nl, het lokale online platform van Telegraaf Media Nederland, begint op 22 augustus met een volwaardig eigen platform in de stad Maastricht. Dichtbij is daartoe een overeenkomst aangegaan met de Maastrichtse media-ondernemer Peter Eberson.

Deze zal met zijn bedrijf Zuid Media Groep zowel de exploitatie als de samenstelling van maastricht.dichtbij verzorgen.
Een en ander past binnen het concept dichtbij, dat inmiddels in vrijwel de gehele randstad en in verschillende Brabantse steden is uitgerold. De komende maanden wordt verder gewerkt aan de landelijke uitbouw van dichtbij. In plaatsen waar nog geen volledige eigen bezetting is, werkt dichtbij met een “light”-platform.
Voor Eberson, die zijn loopbaan begon als journalist bij Dagblad De Limburger en later onder meer stadskrant De Ster en het magazine Zuid oprichtte, is dichtbij de logische stap van de printmedia naar internet. “Dat hier de toekomst van de journalistiek ligt is voor iedereen inmiddels wel duidelijk. Voor mij was het vooral zoeken naar het juiste moment om die stap te zetten. Dichtbij biedt me die mogelijkheid.” Eberson benadrukt dat hij een aantrekkelijk lokaal nieuwsplatform wil maken dat zich onderscheidt van de bestaande podia.
Jelle Hoffenaar, algemeen directeur van dichtbij: “Dit voelt heel goed. Twee weken geleden hebben we een soortgelijke overeenkomst kunnen sluiten voor Groningen. Met Maastricht er nu bij is duidelijk dat heel Nederland rekening met ons moet gaan houden.”
Op de foto: Jelle Hoffenaar (directeur dichtbij) en Peter Eberson (Zuid Media Groep) na ondertekening van de contracten voor Maastricht.dichtbij.nl