Amsterdam,
08
februari
2012
|
17:15
Europe/Amsterdam

Elfstedentocht gesprek van de dag

Nederland is volledig in de ban van de Elfstedentocht. Maar liefst 82% van de Nederlanders kijkt uit naar de Elfstedentocht. Een derde geeft zelfs aan helemaal in de ban te zijn van de tocht der tochten. De liefhebbers leven echter wel tussen hoop en vrees. Iets minder dan de helft denkt dat de Elfstedentocht er komt.

De Elfstedentocht is dan ook de hot topic van dit moment. Dit blijkt uit onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van Telegraaf Media Nederland onder meer dan 300 Nederlanders.

De Elfstedenkoorts is in volle gang. 79% van de mensen heeft met andere mensen over de Elfstedentocht gepraat. Ook op social media is het onderwerp veel besproken. 22% van de social media gebruikers heeft iets gedeeld over de Elfstedentocht, terwijl 55% er wel iets over heeft gelezen op social media. Het Elfstedentocht nieuws wordt ook via andere kanalen massaal gevolgd. 79% geeft aan het leuk te vinden om het nieuws op de voet te volgen.

 

Mensen kijken vooral uit naar de gezelligheid rondom de Elfstedentocht (58%). Maar ook de wedstrijd zelf leeft. Opvallend is dat meer mensen het leuk vinden om te zien hoe diep mensen gaan om de eindstreep te halen (36%), dan te kijken wie er wint (31%). Voor adverteerders is het evenement ook de mogelijkheid om in te haken. Tweederde van de mensen vindt het leuk als merken inhaken op de Elfstedentocht.

 

Ten slotte is er gekeken welk merk het beste past bij de Elfstedentocht. Unox wordt het meeste geassocieerd met de tocht, gevolgd door Beerenburg. Dit is de gehele top 10:

 

1. Unox

2. Beerenburg

3. Nutricia Chocomel

4. Viking

5. KPN

6. Friesche Vlag

7. Hema

8. DouweEgberts

9. Jägermeister

10. Vasaline

 

Herman Bos, marketing director bij Telegraaf Media Nederland is blij met de mate waarin de Elfstedentocht leeft. “Telegraaf Media Nederland is er klaar voor. Naast alle verhalen die wij al dagelijks op de voorpagina’s van De Telegraaf en Sp!ts brengen, komen er nog meer mogelijkheden voor adverteerders om op in te haken! Uit ervaring weten we dat inhaken door onze lezers uistekend wordt gewaardeerd. Hij heeft nog wel een tip. “Wees origineel, grappig en zorg voor een logische link met de Elfstedentocht”.