Amsterdam,
11
februari
2009
|
15:10
Europe/Amsterdam

Habbo.nl viert vijfjarig bestaan

HABBO Nederland zag op 11 februari 2004 het licht en bestaat vandaag, 11 februari 2009, precies 5 jaar. In de afgelopen vijf jaar heeft HABBO een vaste plaats verworven binnen het Nederlandse medialandschap. Het virtuele hotel is al vijf jaar de favoriete online hangout voor Nederlandse tieners.

In de afgelopen vijf jaar heeft HABBO een vaste plaats verworven binnen het Nederlandse medialandschap. ‘Een groei van 15% in 2008 ten opzichte van 2007 op het gebied van unieke bezoekers laat zien dat HABBO nog lang niet is uitgegroeid’, aldus Mark Stockx, Country Manager van HABBO Nederland. ‘We willen de voorloper blijven op het gebied van unieke sociale content die de creativiteit van alle jongeren binnen de doelgroep 12-18 bevordert.’

2009: Gebruikerservaring blijft de focus
Voor het jaar 2009 ligt de focus bij HABBO wereldwijd op het verder verbeteren van de gebruikservaring, groei in de voor HABBO relevante markten en versterken van de positie binnen de adverteerdersmarkt. Per 1 februari 2009 is Mark Stockx gestart als Country Manager van Habbo Nederland. Stockx, afkomstig van MTV Networks, is aangetrokken om Habbo als entertainmentmerk naar een hoger plan te trekken. ‘Relevantie in de markt moet worden gewaarborgd door voortdurende productontwikkeling. HABBO is en blijft een plek waar iedereen welkom is. Het bevorderen van het plezier en de creativiteit van onze bezoekers en het leveren van hoogwaardige gratis diensten blijft een kerndoel’, aldus Mark Stockx.

5 jaar HABBO in cijfers
·          Hotel geopend op 11 februari 2004
·          Gemiddeld 950.000 bezoekers per maand
·          In Nederland 11,5 miljoen geregistreerde Habbo’s
·          Wereldwijd 124 miljoen geregistreerde Habbo’s
·          HABBO.nl in 2008 verkozen tot beste communitysite van Nederland