Skip to main content
Amsterdam,
09
oktober
2013
|
10:00
Europe/Amsterdam

#happylines trending topic in Nederland

Metro en Sp!ts willen in deze tijden van crisis de reis in het openbaar vervoer wat positiever en vrolijker maken. Sinds woensdag maken Metro en Sp!ts op de voorpagina een plek vrij voor #happylines. Lezers wordt gevraagd een mooie gedachte, een lieve wens, of zomaar iets ludieks of geks te schrijven in het vakje als een boodschap voor de volgende lezer van de krant. Zij sturen hun berichtjes vervolgens via Twitter de wereld in. 

In Nederland was #happylines op woensdagochtend rond half negen al trending topic. "Gezien het grote aantal berichten op Twitter kunnen we concluderen dat #happylines een succes is. We gaan zeker door komende dagen”, zegt hoofdredacteur Robert van Brandwijk. “Elke Metro of Sp!ts wordt door minstens 4 verschillende mensen gelezen. Dit draagt absoluut bij aan het succes van deze actie.’’ 

Metro en Sp!ts volgen het voorbeeld van België. Daar zijn treinreizigers al een week in de ban van de ludieke actie. Ze laten elkaar vrolijke wensen of hartenkreten achter op treinkaartjes, de gratis krant Metro of papiertjes. De Belgische spoorwegen (NMBS) zijn met #NMBSocial al een tijdje trending topic in België.

Over Metro
Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag gratis verspreid via NS-stations, RET Rotterdam, HTM Den Haag, Q-Park parkeergarages en Randstadrail. Metrolezers zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend. Naast de gedrukte uitgave heeft Metro ook een website: www.metronieuws.nl. Metro is een onderdeel van Telegraaf Media Groep.