Amsterdam,
03
mei
2010
|
10:37
Europe/Amsterdam

Heinz en KWF zetten in op mobiel

Heinz en KWF Kankerbestrijding gaan de mobiele telefoon actief inzetten in hun mediacampagnes. Vorige maand hebben Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland adverteerders en mediabureaus uitgenodigd om met voorstellen te komen om mobiele campagnes te testen.

Heinz, KWF Kankerbestrijding en de mediabureaus M2Media & More en Isobar trachten in de periode mei tot juli via de mobiele domeinen van de drie uitgevers consumenten gericht te bereiken.
 “Met mobiel kan KWF Kankerbestrijding de doelgroep op hét juiste moment op een vernieuwende manier bereiken met de boodschap” aldus Marrit de Boer van mediabureau M2Media & More. “Uit de case moet blijken of mobiel adverteren kan bijdragen aan gedragsverandering ten aanzien van zonbescherming en wat het effect is van de trafficgeneratie naar de mobiele website van onze campagne. Met de enorme groei van mobiel internet en innovatie op het gebied van de dragers, zien wij de mobiele telefoon als uniek medium en een toevoeging in de mediamix. Vandaar dat wij graag participeren in dit vooruitstrevende experiment, om zodoende de effecten van mobiel nog beter te leren kennen.”
“We zien de penetratie van mobiel enorm stijgen, helemaal onder de doelgroep van Amoy, het nieuwe foodmerk van Heinz. Deze case is een unieke kans om ervaring op te doen in hoe adverteren op dit medium werkt “ aldus Lian Enters, New Media Manager van Heinz. “De tijd tussen het einde van de werkdag en de supermarkt is een belangrijk beslismoment met betrekking tot het avondeten. Met mobiel adverteren kunnen we de communicatie relevanter maken voor de consument op dat specifieke moment. Amoy doet graag ervaring op met deze nieuwe manier van adverteren”.

Adverteerders enthousiast
Uit het groot aantal inzendingen is uiteindelijk voor KWF Kankerbestrijding, Heinz Amoy en hun bureaus M2Media & More en Isobar gekozen wegens de aantrekkelijkheid van de cases, de meetbaarheid, het enthousiasme van de bureaus en het vertrouwen dat deze mobiele campagnes echt tot resultaten kunnen leiden die andere partijen moet inspireren om mobiel op te nemen in hun mediamix.

Samenwerking Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland
Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland, drie van de grootste uitgevers in Nederland op het gebied van digitale media, kondigden begin maart aan de handen ineen te slaan om adverteerders en mediabureaus verder van informatie te voorzien door ervaring op te doen met betrekking tot mobiel adverteren. De verwachting is dat dit gebruik de komende jaren verder zal toenemen met betere, goedkopere en snellere handsets, lagere mobiele datatarieven en een verdere groei in hoogwaardige applicaties en content. Naast het ter beschikking stellen van mobiele advertentieruimte, worden de campagnes volledig doorgemeten om de effectiviteit te meten. Daarnaast vindt er een consumentenonderzoek plaats dat inzichtelijk moet maken hoe consumenten mobiel adverteren ervaren in vergelijking tot andere media.

Resultaten
De resultaten van het project worden gepresenteerd tijdens een bijeenkomst in Amsterdam op donderdag 2 september. De ervaringen van de adverteerders, mediabureaus en uitgevers worden gedeeld evenals de uitkomsten van het consumentenonderzoek. De bijeenkomst is toegankelijk voor alle geïnteresseerde mediabureaus en adverteerders. Meer informatie over de bijeenkomst volgt.