Amsterdam,
22
september
2008
|
17:54
Europe/Amsterdam

Holland Combinatie verstevigt marktpositie

Holland Combinatie, de huis-aan-huisbladen uitgeverij van Telegraaf Media Nederland, onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep), neemt met terugwerkende kracht per 1 september 2008 de huis-aan-huisbladuitgeverijen Janssen Pers Postiljon Uitgeverij (JPPU) en de Weekbladen Groep Midden Nederland (WGMN) over van Nederlandse Weekbladen Groep BV.

JPPU en WGMN geven in Zuid Holland en Utrecht huis-aan-huisbladen uit in een wekelijkse oplage van circa 550.000 exemplaren:

-in het zuidwesten van de regio Rotterdam, 3 edities van Delta; oplage ruim 100.000 exemplaren

-in het noordoosten van de regio Rotterdam, 7 edities van Postiljon; oplage bijna 250.000 exemplaren

-in de regio Utrecht, 5 huis-aan-huiskranten (waaronder Ons Utrecht); oplage ruim 200.000 exemplaren

Daarnaast is Holland Combinatie sinds 17 september jl. in Rotterdam - Rijnmond gestart met De Echo, een nieuwe huis-aan-huisuitgave met een wekelijkse oplage van circa 650.000 exemplaren.

Holland Combinatie geeft daarmee in het gebied tussen Texel - Rotterdam - Utrecht nu 115 huis-aan-huisbladen uit met een wekelijkse oplage van meer dan 3,7 miljoen exemplaren. Ook wordt op internet een netwerk van bijbehorende lokale websites geëxploiteerd.

Voor Holland Combinatie is de overname van de bestaande bladen en de introductie van het nieuwe huis-aan-huisblad een belangrijke stap in het streven om de positie in de Randstad te verstevigen.