Amsterdam,
15
oktober
2008
|
16:42
Europe/Amsterdam

Huis en openbaar vervoer hele dag fris

Ruim 1,1 miljoen kranten verspreiden vandaag een frisse geur in huis en het openbaar vervoer. In De Telegraaf én Sp!ts staat namelijk een geuradvertentie van Robijn ter promotie van een revolutionaire wasverzachtervariant.
Unilever was op zoek naar een opvallende manier van adverteren voor dit bijzondere type wasverzachter van Robijn. Middels een speciale technologie geeft deze wasverzachter niet alleen zijn geur af zodra deze uit de wasmachine komt, maar juist ook bij het dragen van de kleding die gewassen is met Robijn. Beweging zorgt er dus voor dat de kleding fris ruikt. Rob van Rijswijk, key account manager CrossMedia bij Telegraaf Media Nederland, zegt over deze samenwerking met Unilever: “De vraag van Unilever en haar mediabureau Mindshare was of wij in staat waren om met printmedia beweging te suggereren en dit te koppelen aan frisheid. Binnen onze organisatie hebben we gezocht naar de meest geschikte platformen en uitingsvormen met als uitgangspunt het belang van de klant. Na overleg met Therese Jutte van Unilever én Mindshare hebben we besloten om speciaal ontwikkelde advertenties in combinatie met geurdruk in Spits en De Telegraaf in te zetten.” De lezer ruikt de geur van Robijn door over een deel van de advertentiepagina te wrijven. Door de druk van het wrijven gaan minuscule capsules uit de geurinkt kapot en komt de geur van de nieuwe wasverzachter vrij.