Skip to main content
Amsterdam,
25
februari
2013
|
10:42
Europe/Amsterdam

Hyvers ontwikkelen mee tijdens Hackathon

In Amerika is het normaal dat bij bedrijven zoals Lonely Planet en Google mee wordt gedacht door gebruikers via een hackathon. In Nederland krijgt dat nu navolging bij Hyves met een hackathon, maar dan met zestien jongeren tussen de 14 en 20 jaar oud. Dat ontstond doordat een aantal jongeren via Twitter aangaven dat Hyves met nieuwe functionaliteiten moest komen. Ze zeiden hier ook graag aan mee te willen helpen. Dat aanbod pakte het sociale netwerk op.

                                                                           

De 20-jarige Raymond de Vries uit Almere nam samen met Jesse van Doren (16) uit Spijkenisse en Peter Bilsen (15 jaar) uit Voorhout het voortouw. Wat resulteerde in een groep van zestien jongeren die 24 uur lang op het Hyves kantoor aan de slag gingen met nieuwe ideeën voor Hyves. Een hackathon dus.

Red Bull
Het resultaat van de hackathon, na veel Red Bull (er werd niet geslapen) waren meerdere ideeën en prototypes voor de site en mobiele versie van Hyves. 

Een eerste prototype wordt op dit moment ontwikkeld. Dit is een 'Best of Hyves' pagina waarbij de meest gerespecteerde foto's op Hyves worden uitgelicht op een speciale pagina binnen Hyves. Per dag worden er zo'n 5 miljoen foto's bekeken, dus dit is best handig.

Meer hackathons
Hyves is inmiddels al volop bezig met het plannen van nieuwe hackathons. Deze manier bevalt hun goed. Het is een erg leuke manier van samenwerken, geeft nieuwe inzichten en levert daarnaast ook echt nieuwe functionaliteiten op voor de site. Hyves richt zich volledig op kids en jongeren en om hen dan via co-creatie mee te laten denken.