Amsterdam,
06
maart
2013
|
08:57
Europe/Amsterdam

Interessante inzichten Appvertising tijdens derde editie Mobile First

200k omzet top download via appstores in Nederland

Op het derde Mobile First event werd het door verschillende sprekers al snel duidelijk gemaakt dat Android groter is dan IOS en zelfs groeiende. Distimo liet echter cijfers zien dat Android weliswaar groter is, maar dat de meeste omzet nog behaald wordt via IOS. Ruim 60 marketeers en business managers kwamen dinsdag bij elkaar voor een inspirerende middag presentaties gevuld met feiten en inhoudelijke cases. Het onderwerp “Appvertising” werd vanuit verschillende kanten belicht door sprekers van: Google, Exponential, MADS en Distimo.

Het eerste deel van de dag stond in het teken van State of Mobile waarbij er presentaties werden gegeven door Jeffrey Dorrestijn, Mobile Manager Benelux bij Google en Arno Peperkoorn, Managing Director Exponential.

De presentatie van Google ging over hoe de waarde van mobiel gemeten kan worden. Er werd in gegaan op de huidige situatie op de mobile advertising markt en de trends die daarin te zien zijn. Exponential volgde met een presentatie over de 3 P’s van mobile advertising, “Past, Present en Promise”. In de presentatie werd het belang van een juiste manier van adverteren op het juiste device voor de doelgroep onderstreept.

Na een korte pauze kwam het onderdeel “Appvertising” meer aan bod met presentaties van Ashu Mathura, CEO MADS en Vincent Hoogsteder, CEO Distimo.

Veel voorbeelden en cijfers werden gegeven in de presentatie van MADS. De presentatie gaf inzicht in wat wel en niet werkt op smartphone of tablet. Op tablet zijn full screen formaten het meest populair. Interessante app data werd gepresenteerd in de presentatie van Distimo. De presentatie ging in op app analytics, conversion tracking en markt data. Uit de data van Distimo blijkt o.a. dat het lokaliseren van apps zeker zinvol is voor de Nederlandse markt.

“Het programma zat goed in elkaar. De sprekers hadden zeer interessante en praktisch toepasbare cases en door de breedte van het programma sloten de presentaties goed op elkaar aan. De verschillende sprekers gaven goed inzicht in de advertentiemogelijkheden op app gebied. De presentatie van Distimo was een spectaculaire afsluiter met interessante data.” aldus Marc de Vries, Algemeen Directeur Online Media, TMG.

Alle presentaties van het event zijn terug te vinden op de Mobile First Facebook pagina.