Amsterdam,
11
maart
2009
|
15:00
Europe/Amsterdam

Interieuraanbiedingen lokken consument naar de winkel

Aanbiedingen kunnen de consument niet alleen naar de winkel lokken, ze zijn in staat om mensen meer dan 100 km te laten reizen voor het aanschaffen van interieurartikelen. Het is belangrijk om op het juiste moment te adverteren.
Binnen de woonbranche blijken over het juiste moment nog wel wat misvattingen te bestaan. Dit blijkt uit onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek onder 499 consumenten in opdracht van De Telegraaf. Communicatie op het juiste moment
Binnen de woonbranche gaan aanbieders er vaak onterecht vanuit dat ze vlak voor de actie moeten adverteren. Tweederde van de consumenten wil graag een week of langer van tevoren geïnformeerd worden over aanbiedingen en uitverkoop van woonwinkels. Ze willen het woonwinkelen eerder plannen en knippen de advertenties uit de krant. Woonwinkels en woonboulevards doen er goed aan hun aanbod ruim van tevoren kenbaar te maken.

De kracht van aanbiedingen
Aanbiedingen blijken het middel om de consument naar de woonwinkel te lokken. Driekwart laat zich door een goede aanbieding over halen tot een bezoek aan de woonwinkel. 6 op de 10 personen is zelfs bereid om meer dan 100 km te rijden. Als mensen eenmaal in de winkel zijn, is de korting iets minder belangrijk en kijken ze vooral naar de kwaliteit, de duurzaamheid en het comfort van de interieurartikelen. Overigens worden interieurbeslissingen gezamenlijk door man en vrouw genomen.

Hoewel de kredietcrisis in volle gang is, geeft 6 op de 10 Nederlanders aan niet te bezuinigen op hun interieurartikelen. Andere geven aan dat ze vaker letten op aanbiedingen en uitverkoop. Ook dit geeft het belang van aanbiedingen aan. Het blijkt dat het ook van belang is om naast het communiceren van aanbiedingen, aan het imago te blijven werken. 82% koopt interieurartikelen alleen, wanneer de aanbieder betrouwbaar is.

"Veel van onze klanten communiceren kortingen in hun advertenties. Het is fijn dat dit onderzoek aantoont dat dit een goede manier is van adverteren. Dat de consument bereid is om 100 km of meer te rijden voor een interessante aanbieding, is voor ons als landelijk dagblad een positieve uitkomst". Aldus Rianne Nieuwenhuis, marketeer van De Telegraaf".

Als marktleider wil De Telegraaf graag op de hoogte zijn van ontwikkelingen op mediagebied en relevante branches. Hierdoor kunnen producten worden ontwikkeld die aansluiten bij wensen van consumenten en adverteerders. Daarnaast verbetert hierdoor de adviesfunctie van De Telegraaf voor adverteerders en mediabureaus. Dit onderzoek geeft woonadverteerders meer inzicht de wijze waarop ze kunnen adverteren.