Amsterdam,
29
juni
2007
|
14:43
Europe/Amsterdam

Keesing verwerft puzzelbladen van Sanoma Uitgevers

Hoofddorp, Amsterdam, 29 juni 2007– Sanoma Uitgevers, onderdeel van Sanoma Magazines, en Keesing Media Group (Keesing), onderdeel van Telegraaf Media Groep maken vandaag bekend dat Sanoma Uitgevers haar puzzelbladen heeft verkocht aan Keesing.

Na een positief advies van de Ondernemingsraden van Sanoma Uitgevers en van Keesing, de Raad van Commissarissen van Keesing, en een due diligence onderzoek, is de verkoop definitief geworden.

In 2006 bedroeg de netto omzet van het cluster Puzzels 12,8 miljoen euro. De overname betreft alle activiteiten van het cluster Puzzels en 23 medewerkers. Sanoma Uitgevers’ Puzzelportfolio bestaat uit merknamen als Puzzelsport, Bingo! en 10 voor Taal. Alle activiteiten zullen worden overgeheveld naar het kantoor van Keesing in Amsterdam. De overname vindt plaats met terugwerkende kracht per 1 januari 2007.

De verkoop van de puzzelactiviteiten van Sanoma Uitgevers volgt op de heroriëntatie van haar positie in de puzzelbladenmarkt in Nederland. Keesing verwerft met deze acquisitie een productenlijn die goed aansluit bij haar eigen portfolio en verwacht met de samenvoeging een aantal synergetische effecten te bewerkstelligen.

Dit is een gezamenlijk persbericht van Sanoma Uitgevers en Telegraaf Media Groep