Amsterdam,
18
november
2013
|
08:00
Europe/Amsterdam

Kinderen een dag de baas bij Metro

Kinderen een dag de baas bij MetroOm stil te staan bij de Internationale Dag van de Rechten van het Kind brengt dagblad Metro op dinsdag 19 november een speciale Kids Metro uit. Metro is hiervoor op zoek gegaan naar een klas uit het basisonderwijs (groep 7/8) om een dag mee te lopen als ‘hoofdredacteur’.

Om in aanmerking te komen voor het hoofdredacteurschap werd klassen gevraagd om een eigen voorpagina van Metro te maken. Acht leerlingen van de Piekschool uit Wageningen hebben vandaag samen met de redactie van Metro de krant van dinsdag 19 november gemaakt. De kinderen hebben deelgenomen aan redactievergaderingen en aangegeven hoe ‘hun’ krant er uit moest komen te zien.

Speciale gast op de redactie was Willem Voogd, hoofdrolspeler uit de film Mees Kees. De leerlingen hebben hem geïnterviewd voor een artikel in de krant. Daarnaast is een deel van de kinderen naar Hilversum afgereisd om bij de cd presentatie van Marco Borsato aanwezig te zijn. Ook Marco Borsato werd geïnterviewd.

Hoofdredacteur Metro Robert van Brandwijk was blij met de jonge journalisten. “Kinderen kijken op een hele andere manier naar nieuws dan volwassenen. Het is daarom ook erg leuk om te zien met welke suggesties de leerlingen kwamen tijdens de redactievergadering. Ik ben erg trots op de uitgave van dit jaar, de leerlingen van de Piekschool hebben er een prachtige uitgave van gemaakt.”
Robert van Brandwijk - Hoofdredacteur Metro

Over Metro
Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag gratis verspreid via NS-stations, RET Rotterdam, HTM Den Haag, Q-Park parkeergarages en Randstadrail. Metro lezers zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend. Naast de gedrukte uitgave heeft Metro ook een website: www.metronieuws.nl. Metro is een onderdeel van Telegraaf Media Groep.

Telegraaf Media Groep (TMG) is één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio. Ook in video (producties) heeft TMG in Nederland een belangrijke marktpositie. Sterke merken en journalistieke relevantie vormen het hart van TMG. De combinatie van merk en inhoud zorgt hierbij voor een meerwaarde aan consument en adverteerder. TMG is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder. De merken van TMG weten wat er speelt in Nederland en bieden elke dag weer, 24 uur per dag relevante content. Voor meer informatie over TMG ga naar: www.tmg.nl of volg ons op twitter @mediatmg.